Velmi výrazný meziroční nárůst prodeje, takřka dvoutřetinový pro Land Rover a více než třetinový pro Jaguar, zaznamenala na českém trhu společnost Jaguar Land Rover Austria. Vyplývá to z oficiálního přehledu registrací za rok 2011, který zveřejnil Svaz dovozců automobilů.
BMW zavádí od počátku letošního roku speciální nabídku zvýhodněných výbavových paketů JOY. Tato atraktivní nabídka reflektuje přání zákazníků a je určena výhradně pro vozy zakoupené v České republice. Pro vybrané modelové řady je zvýhodněný paket JOY v nabídce zdarma a zákazník tak jeho volbou ušetří dle motorizace až 186 550 Kč včetně DPH (BMW X5), 183 275 Kč včetně DPH (BMW X6), 149 675 Kč včetně DPH (BMW X1) popřípadě 132 000 Kč včetně DPH (BMW řady 7).
Značka Audi v České republice pošestnácté za sebou obhájila pozici lídra v luxusním segmentu. V loňském roce se pro vozy Audi rozhodlo 3675 zákazníků.
Značka Volkswagen uzavřela rok 2011 s rekordním výsledkem: poprvé v historii dodala celosvětově zákazníkům 5,1 milionu osobních vozů (2010: 4,5 mil.; + 13,1 %). „Volkswagen v loňském roce posílil svou pozici na trhu díky nové, inovativní a ekologicky šetrné modelové paletě. Naše novinky, jako například Passat, Jetta nebo Beetle či up! si připsaly skvělý start prodejů, a to navzdory obtížným podmínkám, které na trzích panují," uvedl Christian Klingler, člen představenstva koncernu Volkswagen zodpovědný za prodej.
Anketa Auto roku 2012 v České republice zná po prvním kole vítěze pěti kategorií, z nichž bude zvolen celkový vítěz ankety. V jednotlivých kategoriích triumfovaly tyto vozy:
„Statistiky registrací nových osobních aut za listopad potvrzují negativní očekávání. Pokles je z velké části důsledkem problémů Eurozóny. Spotřebitelé odkládají nákup aut, podobně jako tomu bylo v průběhu ekonomické krize v letech 2008 a 2009. Pokles zatím naštěstí není tak dramatický, nicméně je pravděpodobné, že následující měsíce budou rovněž ve znamení poklesu registrací v řádu jednotek procent.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...