Růst značky DS Automobiles pokračuje. DS 4 je čtvrtým modelem v řadě, který na scénu uvádí novou generaci avantgardního designu. DS 4 je zásadním modelem stále strategického segmentu C-Premium, inovuje a přichází s novou siluetu, jež je k dispozici ve třech verzích: DS 4, DS 4 Cross a DS 4 Performance Line.
Hyundai IONIQ 5 je pořád ještě čerstvým hráčem na trhu. Za tuto krátkou dobu si ale už získal respekt odborné veřejnosti. Získal ocenění German Car of the Year 2021 (GCOTY; Německé auto roku) v kategorii „New Energy“ (Nová energie). Inovativní, středně velké CUV se jako vítěz ve své třídě zúčastní finálového kola ankety GCOTY. IONIQ 5 bude soupeřit s vítězi kategorií „Compact“ (kompaktní vozy), „Premium“ (prémiové vozy), „Luxury“ (luxusní automobily) a „Performance“ (sportovní modely). Celkový vítěz bude oznámen 25. listopadu 2021.
Značka Peugeot je jedním z průkopníků osobních dodávek. První vozy tohoto segmentu prodávala už v roce 1996. Jejich prodejní objemy se zvyšovaly každým rokem až do roku 2008, kdy byl na trh uveden model Peugeot Partner Tepee, multifunkční vůz s vysokou modularitou a bezkonkurenční praktičností.
Trend klesající nabídky ojetých vozů pokračuje v celé střední Evropě. V září ubylo oproti srpnu letošního roku přes 4 500 ojetých vozů. V meziročním srovnání je rozdíl opravdu markantní. Zářijová nabídka se oproti loňsku propadla o více než 80 000 tisíc vozů.
Společnost Continental, jeden z největších dodavatelů světových automobilek, pokračuje v přechodu na stoprocentní udržitelnost. Nejpozději do roku 2050 chce tohoto závazku dosáhnout ve čtyřech oblastech: uhlíková neutralita, bezemisní mobilita a průmysl, cirkulární ekonomika a zodpovědné nakupování.
Značka Peugeot se rozhodla navázat na úspěch vozu Peugeot 308 v segmentu kompaktních hatchbacků. Model, jehož všech generací se prodalo více než 7 milionů kusů, a který získal 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014, nyní přichází ve zcela nové podobě.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...