„Pokud se tato služba během pilotního testování osvědčí a bude o ni dostatečný zájem mezi klienty se sluchovým postižením, zvážíme její zavedení do rutinního provozu. Díky možnostem on-line přepisu bychom ještě více přiblížili naši speciální nabídku pro osoby se zdravotním postižením, kterým už delší dobu nabízíme a vedeme Era osobní účty za zvýhodněných podmínek," uvedla Jitka Švejcarová, manažerka Společenské odpovědnosti Poštovní spořitelny.
Celý proces komunikace s neslyšícím nebo těžce nedoslýchavým klientem je velice jednoduchý. Stačí, aby si zákazník požádal o simultánní přepis, a pracovník pobočky se spojí telefonicky s přepisovatelem, kterého zajišťuje Česká unie neslyšících. Poté otevře soubor na webové stránce Era eScribe a od této chvíle se veškeré promluvy pracovníka, přenášené přes hlasitý odposlech telefonu do sluchátek přepisovatele, budou ihned zobrazovat v textové podobě na monitoru. Oba účastníci rozhovoru tak budou mít jistotu, že neslyšící klient dostal všechny potřebné informace a správně jim porozuměl.
"S přepisem jsem byl velice spokojen. Sice dokážu docela dobře odezírat, ale nikdy bych neměl jistotu, že jsem pochopil všechno správně. Navíc pracovnice mluvila dost rychle, ale když občas mrkla na monitoru na přepis své řeči, tak byla nucena se přizpůsobit tempu přepisu a já jsem mohl všechny informace v pohodě vstřebat a hned na ně reagovat," pochvaluje si prezident České unie neslyšících Ing. Martin Novák, který si při školení vyzkoušel roli potenciálního neslyšícího klienta.
Simultánní přepis bude Česká unie neslyšících zajišťovat po dobu pilotního provozu v červenci po všechny pracovní dny vždy od 9 do 12 a od 13 do 18 hodin. Neslyšící zájemci jej budou moci využít na Era Finančních centrech v Praze 1, Revoluční 11, Praze 4, Roztylská 1, Praze 5, Štefánikova 18/25, Praze 8, Střelničná 1660 a Praze 9, Krátkého 211/2.
(tz)