INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Češi mají jasno v tom, jaké spoření považují za výhodné. Ve skutečnosti se ale chovají velmi odlišně. Za jednoznačně nejvýhodnější způsob investice a zhodnocení peněz jsou mezi Čechy považovány nemovitosti, uvedlo je 48 procent dotázaných. Přes 90 procent respondentů však sdělilo, že si koupi bytu nebo domu coby investici nemůže dovolit. Vyplývá to z průzkumu agentury NMS pro Golden Gate CZ.

Na druhém místě jsou drahé kovy, které nyní považuje za výhodnou investici 15 procent lidí. Častěji jsou to ti, kteří do drahých kovů již investují. Fyzicky je však vlastní v jakékoli podobě pět procent Čechů, ukázal průzkum. Ještě před dvěma lety však podle statistik Golden Gate CZ vlastnily zlato nebo stříbro pouze dvě až tři procenta lidí.

Třetí nejvýhodnější investicí jsou podle respondentů srpnového průzkumu akcie, dluhopisy a podílové fondy s 13 procenty. Stejné množství lidí do nich také opravdu investuje. Stavební spoření považuje za výhodné devět procent respondentů, přičemž tímto způsobem spoří trojnásobek Čechů - jako svůj spořicí produkt je uvedlo 33 procent lidí.

„Nevýhodné“ penzijko má polovina

Penzijní připojištění považuje za výhodné jen sedm procent lidí, ale až polovina respondentů průzkumu toto spoření reálně využívá. Častěji jsou to lidé v předdůchodovém věku od 55 do 64 let. Spořicí účet považuje za výhodný jen šest procent oslovených, preferují ho spíše ženy, přitom jej využívá 38 procent Čechů.

„Průzkum ukázal, jak výrazný je u nás rozpor ve vnímání výhodnosti spoření a reálného výběru spořicích produktů. Konzervativní způsoby spoření, jako je stavebko nebo spořicí účet, samozřejmě ještě dobíhají z minulosti. Přesto z těchto dat vyplývá i to, že si Češi uvědomují zásadní proměny finančního trhu a začínají přemýšlet jinak,“ komentuje výsledky předseda představenstva Golden Gate CZ Vladimír Brůna.

Třetina lidí si myslí, že se ve spoření dobře orientuje

Ti, kteří mají pocit, že se v produktech orientují, považují za výhodný způsob zhodnocení peněz kromě nemovitostí také právě investice do akcií. Využívané způsoby spoření a investic souvisí s tím, jak se lidé v daných produktech orientují, a tedy i se vzděláním a příjmem domácnosti.

Ve spořicích a investičních produktech se orientuje třetina Čechů, z toho tři procenta velmi dobře. Lepší orientaci deklarují muži, vysokoškolsky vzdělaní lidé a také ti s příjmem domácnosti přes 40 000 Kč.

Největší podíl lidí, téměř 42 procent, si spoří mezi pětistovkou a dvěma tisíci Kč měsíčně. Nad 3 000 Kč měsíčně si častěji odkládají lidé, kteří se ve spořicích a investičních produktech alespoň trochu orientují, více než 5 000 Kč měsíčně spoří častěji muži než ženy.

Do 500 Kč si častěji odkládají lidé, kteří si spoří hlavně na důchod a častěji ženy než muži. Obvykle jsou to ti, kteří se v produktech vůbec neorientují a za hlavní účel spoření považují důchod

Češi si informace o spořicích či investičních produktech nejčastěji vyhledávají sami na internetu, uvedlo to 41 oslovených. Přibližně čtvrtina pak důvěřuje bance či investiční společnosti nebo hledá radu u přátel, stejný podíl, 23 procent, si však informace vůbec nevyhledává. Jsou to častěji lidé, kteří nemají dostatek financí na investice, a vyhledávání takových informací pro ně nemá příliš význam.

Průzkumu se zúčastnilo 1000 respondentů z České republiky.

(tz)

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3