Top management ve firmách je každý den vystavován novým výzvám v řízení. Překotný technologický pokrok, přísnější regulace a normy, napjatý trh práce, pandemická omezení i požadavky aktivistů – to všechno jsou oblasti, které přidělávají vedení podniků stále větší starosti. Význam pojištění řídících pracovníků významně roste.
Každý začátek ledna bývá spojen s nejrůznějšími očekáváními, předsevzetími, mnohými neznámými. Také pro podnikatelskou veřejnost znamená nový příchozí rok řadu otázek i hledání odpovědí. Ať člověk vlastní velkou firmu, nebo se jen seberealizuje jako živnostník, neznámých v rovnici budoucnosti se objevuje víc než dost. Týká se to i tak prostých záležitostí, jako jsou platby pojistného. O tom zdravotním jsem hovořila s Mgr. Viktorií Plívovou, vedoucí tiskového oddělení Všeobecné zdravotní pojišťovny a tiskovou mluvčí:
ČBA Hypomonitor prosinec 2021 Objem (mld. Kč) Počet Sazba (%) Celkem 44,3 14,180 2,96 Nové úvěry 34,2 9,943 3,00 z toho: na koupi 21,9 6,148 3,00 na výstavbu 9,5 2,862 2,86 ostatní 2,8 933 3,41 Refinancované z jiné instituce 8,2 3,381 2,85 Refinancované interně 1,8 856 2,71 Pramen: ČBA Hypomonitor Banky a stavební spořitelny poskytly v prosinci hypoteční úvěry v celkovém objemu přes 44 mld. Kč, což je o 2 mld. Kč méně než v listopadu. Z tohoto objemu tvoří přes 34 mld. Kč hypotéky nové a 10 mld. Kč pak hypotéky refinancované. I přes nepatrný meziměsíční pokles tak zůstal objem poskytnutých hypoték v závěru roku nadprůměrný.
V loňském roce v ČR přibylo 2 215 subjektů, které nespolehlivě odvádí DPH nebo jsou označeny jako nespolehlivé osoby, o 7 % víc než předloni, ale o třetinu méně než v roce 2019.
Češi jsou velcí milovníci domácích mazlíčků, psa mají dvě z pěti domácností. A stále více za ně utrácejí, kupují kvalitnější krmivo, hračky, doplňky, ale i veterinární a kosmetické prostředky. Podle dat společnosti Nielsen utrácejí obyvatelé ČR za rok jenom za krmivo 5,6 miliardy korun. Průměrná rodina vydá za psa 16 000 korun ročně.
Také Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s., nabádá klienty k tomu, aby se věnovali svým pojistným smlouvám, a reagovali tak na změny, které se v jejich životech, firmách, domácnostech odehrávají. Pravdou totiž je, že jak loňský, tak letošní rok uspíšil některé priority jak běžným spotřebitelům, občanům, tak firmám, organizacím i obcím. Pootočil náš životní styl, učí nás uvažovat v jiných dimenzích, jinak nahlížet na vlastní zdraví, majetek, vztahy. A podle toho bychom měli inovovat i naše pojistné smlouvy. Nejen o tom však byl rozhovor s Ing. Vladimírou Ondrákovou, obchodní ředitelkou Hasičské vzájemné pojišťovny, a.s.:
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...