Novinku Komerční banky (KB) – bezkontaktní platební kartu v mobilním telefonu (MojeMobilní karta) – si za první měsíc od uvedení na trh pořídilo a začalo aktivně využívat více než tři tisíce klientů, což je výrazně nad očekáváním banky. Možnost bezpečných a pohodlných plateb prostřednictvím chytrého telefonu představila KB ve spolupráci s karetní asociací Visa letos na konci srpna. Moderní platební nástroj mohou využívat klienti Komerční banky na přístrojích s operačním systémem Android verze 4.4 KitKat nebo vyšší a NFC (Near Field Communication).
Z dlouhodobého průzkumu finanční gramotnosti, který pro Českou spořitelnu provedla společnost Millward Brown letos v létě, vyplývá, že nejvíce finančně gramotní jsou lidé kolem 40 let. Mladší teprve sbírají zkušenosti a starší naopak již ztrácejí zájem se v této oblasti vzdělávat. Míru finanční gramotnosti nejsilněji ovlivňuje dosažené vzdělání – vysokoškoláci mají dvakrát vyšší skóre než lidé se základním vzděláním. Podobně i lidé v domácnostech s příjmy přesahujícími 40 tis. Kč měsíčně vykazují téměř dvojnásobnou míru finanční gramotnosti, než ti, kteří žijí v domácnostech, jejichž příjmy nepřesahují 15 tis. Kč měsíčně.
Raiffeisen Bank International Group (RBI), mateřská společnost banky ZUNO BANK AG, se rozhodla konsolidovat své podnikání v rámci skupiny a postupně ukončit činnost ZUNO BANK AG v České republice a na Slovensku a její bankovní aktivity převést na Raiffeisenbank resp. Tatra banku. Mělo by se tak stát nejpozději do konce prvního pololetí roku 2017. RBI chce tímto krokem zjednodušit strukturu skupiny a odstranit duplicitní aktivity na trzích, kde působí.
Na nadcházejícím Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představí své služby UniCredit Bank, UniCredit Leasing a UniCredit Factoring, lídři českého trhu ve financování malých a středních firem i velkých korporací. Návštěvníci získají informace o novinkách a trendech v oblasti korporátního bankovnictví, exportního financování, leasingových a faktoringových služeb. Všechny tři společnosti najdete na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně na stánku 076 v pavilonu Z.
mBank v České republice uzavřela první pololetí letošního roku s nárůstem čistých bankovních výnosů o 53 % na 568,8 mil. Kč. Zisk banky před zdaněním pak za první pololetí vzrostl o 159 % na 258,3 mil. Kč.Významný vliv na tento výsledek měl příjem z transakce VISA, který pro českou mBank představoval příjem ve výši 214,7 mil. Kč. Objem úvěrů i vkladů pokračoval v dynamickém nárůstu a za první pololetí stoupl zhruba o pětinu. Počet klientů banky na konci června přesáhl 607 tisíc, což znamená meziroční nárůst o 65 tisíc klientů.
Skupina TA MERI Group vstoupila na český trh a přebírá tak pomyslné žezlo od společnosti TA MERI Financial Services JSC z Kypru. Orientuje se na poskytování finančních produktů (spotřebitelské úvěry, leasing), a to bez omezení předmětu financování i značky. Působí v Evropě i v Asii, mezi klíčové aktivity společnosti patří podpora a rozvoj dynamicky se rozvíjejících odvětví po celém světě s důrazem na Ruskou federaci, CIS (Společenství nezávislých států SNS), Filipíny a Kypr. Služby poskytuje primárně korporátním klientům, ale také koncovým zákazníkům B2C sektoru. Na vybraných trzích poskytla společnost TA MERI Group k 30.6.2016 spotřebitelské úvěry v celkové výši 14 616 000 EUR.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...