V Evropě je včas zaplaceno 37,6 % faktur, v České republice 38,2 %. Nejspolehlivěji faktury proplácí Dánové (90,3 % včas), Němci (74,8 %), a Maďaři (52,3 %). Nejhorší platební morálku v Evropě naopak vykazují portugalské (17,4 % včas zaplacených faktur), anglické (24,1 %) a irské (29,2 %) společnosti – včas není zaplacena ani třetina faktur. Déle než 90 dnů po splatnosti je zaplaceno 19,5 % faktur od řeckých firem, 12,4 % portugalských a 9,6 % polských. Studii, která srovnává platební informace ze 17 evropských zemí, zveřejnila poradenská společnost Bisnode ve spolupráci s Dun & Bradstreet.
V Česku mají lidé v peněženkách více než 11 milionů platebních karet. Z údajů Sdružení pro bankovní karty vyplývá, že oproti konci roku 2013 bylo na konci roku 2014 v Česku o celých 8 % karet více. Poměr bezhotovostních transakcí a výběrů z bankomatů však zůstává 30 ku 70, a to i proto, že kartou se na mnoha místech platit stále ještě nedá. Pořídit si platební terminál se přitom obchodníkům vyplatí. Jednotlivé platby zákazníků dovedou platební karty zvýšit až o třetinu. EU navíc od září sníží obchodníkům poplatky za jejich akceptaci.
Kampaň na podporu placení kartou spouští asociace Visa Europe. Partnery akce jsou Benzina, Tesco, CineStar, Intersport, Datart a Bontonland. Od 18. května do 30. června trvá společná kampaň Visa Europe a obchodníků nejznámějších retailových značek, díky níž zákazník získá zajímavé slevy u stovek partnerských obchodů po celé republice. Stačí jen zaplatit na některé z čerpacích stanic společnosti Benzina kartou Visa.
Bankovní sektor ve střední a východní Evropě se podstatně změnil v důsledku globální finanční krize v letech 2008/2009. Přestože jeho ziskovost stále převyšuje čísla západní Evropy, posouvá se blíže směrem k udržitelnějším úrovním než v předkrizovém období. Ukazuje to studie „Obchodní příležitosti pro banky v regionu střední a východní Evropy“, kterou připravil útvar CEE Strategic Analysis skupiny UniCredit. Úvěry zůstávají tím nejdůležitějším bankovním produktem, zákazníci však budou mít stále větší zájem také o alternativní služby.
Komerční banka ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) spustila již třetí ročník úspěšného grantového programu pro začínající podnikatele - Nastartujte se. Až do 11. září mohou zájemci na stránkách www.nastartujtese.cz přihlašovat zajímavé podnikatelské plány, videa a nově také promovat své produkty a služby.
Češi jsou vyhlášení tím, že si rádi stěžují. Podle průzkumu Poštovní spořitelny to ale není pravda. Se svým životem je spokojeno přes 80 % Čechů. Také se ukazuje, že řada předsudků o rozdílech mezi městem a venkovem dnes již neplatí. Na internetu ve svém volném čase surfuje 77 % lidí žijících na venkově. A lidé ve městě si chodí pro peníze na poštu (24 %).
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...