Počasí bylo vždy zásadním faktorem při obchodování s energiemi. Není divu, že obchodníci vyžadují informace o předpovědích, které podrobně popisují, kdy a kde se očekávají významné meteorologické změny. I zdánlivá drobnost může ovlivnit ceny na energetických trzích. Jde o velký business, do něhož se úspěšně zapojila umělá inteligence. Pohled za zákulisí nám zprostředkoval projektový manažer Bohuslav Zeman z meteorologicko-technologické firmy IFYS, spol. s r.o., která provozuje Meteocentrum se službou forecasts.cloud.
Velkoobchod makro ČR je férovým partnerem nejen pro své zákazníky a dodavatele, ale především pro své zaměstnance. Mzdy proto zvedal za posledních 18 měsíců už čtyřikrát. Zaměstnanci si tak přilepšili až o 25 %.
Moderní nákupní prostředí, bohatý výběr, kvalita, čerstvost produktů a příznivé ceny. Kaufland v Česku přináší zákazníkům radost už čtvrt století. První prodejnu otevřel obchodní řetězec v Ostravě v roce 1998, od té doby nabízí široký sortiment kvalitních a čerstvých produktů s důrazem na spolupráci s lokálními dodavateli a pohodlné nakupování v příjemném prostředí celkem ve 140 prodejnách.
NN Group vykázala za 2022 silnou provozní tvorbu kapitálu a stabilní obchodní výsledky. Solidní obchodní výkonnost vede k silné provozní tvorbě kapitálu a atraktivním výnosům pro akcionáře.
Společnost ROSSMANN udržuje i nadále pozici nejrychleji rostoucí drogistické společnosti na českém trhu. V uplynulém roce její tržby vzrostly ve srovnání s rokem 2021 o více než pětinu a dosáhly rekordní výše 5,5 miliardy Kč, investice do celkového rozvoje přesáhly 200 milionů Kč. Pro ROSSMANN byla a je klíčová i spokojenost vlastních zaměstnanců, proto během roku 2022 společnost několikrát zrevidovala a navýšila jejich mzdy.
Společnost makro ČR přichází s razantní změnou a v současné nepředvídatelné době představuje program nazvaný Stabilně výhodná cena. Jde tak proti současnému trendu nestabilních slevových akcí. Nová strategie zákazníkům nabídne až 8 000 položek, u kterých se budou moci spolehnout na stabilně výhodné ceny dlouhodobě.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...