V dobách, kdy se jako novinka zaváděla dálková kontrola pohybu vozidel, byli jejími největšími odpůrci řidiči. Nechtěli být neustále pod drobnohledem dispečera nebo zaměstnavatele. Dnes je situace jiná. Co se tedy změnilo? O tom jsme si popovídali s Martinem Šarochem, obchodním ředitelem společnosti SHERLOG.
Z energetiky se stal obor dnes mimořádně sledovaný. I těmi, které dříve nezajímalo nic jiného, než si doma příjemně zatopit, uvařit na plynovém sporáku oběd nebo si dát horkou lázeň v mrazivém podvečeru. V souvislosti s celosvětovým děním jsme si uvědomili, jak křehký je pojem teplo domova, i když ho používáme v úplně jiném slova smyslu. A nejen to. Energetické hospodářství firem, ať jde o pekaře, řezníky, nebo slévárny či sklárny, je stejně tak choloulostivé jako komfort nemocnic, lázní, obchodních center. O tom, jak uvažovat nad plynem či elektřinou a budoucností, je rozhovor s Janem Fouskem, výkonným ředitelem Asociace pro akumulaci energie AKU-BAT CZ, která podporuje rozvoj akumulace, výrobu vodíku, poskytování flexibility, výstavbu infrastruktury pro elektromobily v ČR a celkově modernizaci české energetiky. Jan Fousek působí rovněž jako předseda představenstva Solární asociace a člen představenstva Svazu moderní energetiky. Na energetických trzích se pohybuje od roku 2007. V letech 2011–2016 byl spolumajitelem a jednatelem jednoho z největších evropských obchodníků s emisními povolenkami a elektřinou, společnosti Virtuse Energy.
Lidé, kteří své firmy zakládali po roce 2010, nyní naráží na zásadní problém. Poprvé se ve svém businessu setkávají se zpomalením tempa růstu, stagnací nebo ekonomickým propadem. Ing. Jiří Jemelka, MBA, zakladatel JPF Czech s. r. o., osvětlil, jak je třeba pracovat s nastavením myšlení. To totiž v každé krizi hraje klíčovou roli a rozhoduje o tom, zda se firma zotaví.
V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si naslouchat.
Téma covidu je více aktuální, než jsme pro léto předpokládali. Zákeřný vir má na svědomí spousty špatností, ublížil mnoha lidem, některým firmám, odvětvím, ekonomice. Zároveň nás i on přesvědčil o tom, že každá mince má dvě strany. Že každé zlo je k něčemu dobré. S ohledem na covid se zrodilo mnoho zajímavých myšlenek, nápadů, technologií, které posunuly lidské vědění i možnosti kupředu. Ukázalo se rovněž, že význam české vědy, výzkumu a vývoje i možností, jež skýtají, není potřeba zatracovat, ba naopak. Jediné, co Čechům chybí, je umění komercializace získaného know-how. Mělo by to přínos nejen s ohledem na prestiž malé země v srdci Evropy, ale také například v péči o lidské zdraví, nebo příliv finančních prostředků. Ing. Michal Pohludka, Ph.D., CEO společnosti GeneSpector Innovations s.r.o., to vysvětlil srozumitelně i motivačně:
Přední český prodejce příslušenství pro dodávky a karavany SvětKaravanů.cz představil své nové prostory v Bavoryni. Původní sklad prošel kompletní přestavbou ve funkční moderní kancelář, která reprezentuje hodnoty značky například velkoplošnou malbou od českého umělce a ilustrátora Vladimíra Strejčka.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...