Nakupovat stále lepší výrobky v prodejnách obchodních řetězců a ve stále příjemnějším prostředí považujeme za přirozený standard. Zvykli jsme si na to. Ale aby tomu tak mohlo být, je třeba mnoho práce, kterou zákazník nevidí a ani netuší, na jakých principech se odehrává. Významný podíl na ní má řízení kvality. Nahlédnout do tohoto procesu nám dal po čase opět Ing. Pavel Mikoška, CSc., ředitel kvality společnosti Albert Česká republika, s.r.o.
Inovátorské úsilí mnoha českých firem nese úspěchy. Potvrzuje to například soutěž Quality Innovation Award, do níž se pravidelně hlásí. V národním kole uspěla například společnost OKsystem a.s. Z rozhovoru s obchodním ředitelem Vladimírem Fuchsem lze snadno vyčíst, proč webová aplikace Checkbot vznikla, proč je tak úspěšná a jaké hodnoty podnikům přináší:
Jak se dívat do budoucnosti? Jak nevěšet hlavu, neztrácet víru a chuť měnit věci k lepšímu? Jak se nenechat odradit špatnými zprávami o dění doma i ve světě? Jak mít věci pod kontrolou a jak získat zpět životní jistoty? I to jsou otázky, které souvisejí s náladami ve společnosti. Ve vzduchu je cítit, že je potřeba něco dělat jinak. Že je nutné nežít uprostřed kauz, ale uprostřed činorodého dění, jež přinese lidem pevnou půdu pod nohama. Prezidentské volby se blíží. Jedním z kandidátů je Ing. Tomáš Březina, někdejší známý podnikatel, výrazná osobnost businessu. Hovořila jsem s ním o tom, co by rád v případě, že bude zvolen, změnil:
Jsem asi stará škola. Různé zákaznické linky a call centra mne děsí. Ne proto, že by se mi od nich nedostalo patřičné pomoci, ale vždy, než s nimi začnu komunikovat, tak se bojím, že se nikam nedovolám, že bude stále obsazeno a že ztratím spousty času. Možná pár zkušeností z minulosti, anebo prostě smůla. Moderní superkomunikační centrum však nabízí jistě nespočet výhod, které mu slouží ke cti. V době digitalizace si budeme muset zvyknout na jeho benefity a náležitě jich využívat. A vnímat jako úžasnou možnost zavolat kdykoli a kamkoli. Roboti totiž spát nemusí, nemusí mít ani přestávku na oběd. A jsou tak chytří, že dokonce vědí, nač se budeme ptát. O tom, jak se zrodila firma Conectart a.s., v čem může pomoci rozvíjet obor, který se zabývá projektováním call center a službami pro ně, a jak toto odvětví bude za čas vypadat, jsem hovořila s Petrem Studničkou, ředitelem:
Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade otevřela v americkém Chicagu nový Exportní inkubátor. Nachází se ve čtvrti Chicago Loop, přímo v hlavním obchodním centru města. Služby inkubátoru mohou firmy čerpat až půl roku. Jedna z prvních českých společností, která využije tuto možnost, je výrobce kancelářského nábytku RIM CZ a.s. Firma vznikla v roce 1991 s cílem vyrábět vlastní kancelářské židle.
Až 5 dnů placeného volna ročně mohou za loajalitu čerpat zaměstnanci pražského centra inovací a podnikových služeb SAP Services i dalších součástí skupiny SAP v České republice, kam patří SAP Ariba, SAP Concur a SAP ČR.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...