Agentura CzechTrade podepsala memorandum s Českou asociací umělé inteligence. Cílem dokumentu je deklarovat záměr vzájemné spolupráce a využití synergií obou společností, které mají zájem podporovat jak přímý export českých technologií využívajících umělou inteligenci, tak také nástroje AI k akceleraci stávajících vývozních aktivit českých exportérů.
Společnost ManpowerGroup v červnu zveřejnila výsledky svého průzkumu ManpowerGroup index trhu práce, v rámci kterého se ptala 525 zaměstnavatelů v ČR na otázky ohledně využívání nástrojů umělé inteligence, jako je například ChatGPT, strojové učení či virtuální realita, a jejich postoje k implementaci AI do firemních procesů.
Obrovské tempo vývoje umělé inteligence nadále pokračuje. Jen v loňském roce do něj soukromé subjekty celosvětově investovaly 96 miliard dolarů. České firmy se do toho však zatím příliš nehrnou.
Víc než polovina firem v Česku zatím s umělou inteligencí ve svém podnikání nepracuje. Většina podniků, která AI využívá, pak s tímto nástrojem nepracuje strategicky. AI je tak pro ně nevyužitá příležitost.
Ať chceme, nebo ne, umělá inteligence nás svými drápky každým dnem vtahuje do děje na scéně našeho století. Ačkoli ji mnozí ještě nemají rádi, odsuzují ji, vysmívají se jí a zatracují ji, jak to jen jde, aniž by tušili, že díky ní se zpřesňuje třeba předpověď počasí nebo si mohou pomocí mobilu změřit tlak, jsou součástí toho všeho, co se doslova každý den mění bez ohledu na naše tužby či zvyklosti.
Technologie, které nám pomáhají zjednodušovat a zkvalitňovat život, to už je dnes svět sám pro sebe. Odborníci je programují, modelují a předávají nám, uživatelům, a to buď specialistům na určité obory, nebo široké veřejnosti. Té je jedno, jak se aplikace, programy, systémy nazývají, jde totiž o užitek, přínos.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...