Za víc než čtvrt století se domácí trh, nabídka výrobků a zvyklosti spotřebitelů dramaticky změnily. Lidé se vybírají nejen podle „peněženky“, ale i podle dalších kriterií. Stále častěji nakupují „patrioticky“, dávají přednost domácímu původu.
Metod, jak zlepšit a povýšit činnost firem i organizací, je řada. Ty subjekty, které vsadí na sílu akreditace, neprohloupí. Naopak, a nejen jejich prestiž vzroste. Co akreditace všechno znamená, o tom jsme hovořili s Ing. Jiřím Růžičkou, MBA, Ph.D., ředitelem Českého institutu pro akreditaci, o.p.s.:
Třetí vlna šetření komunikační kampaně Kvalita z Evropy – chutě s příběhem, kterou letos v červnu realizovala společnost STEM/MARK, přináší pozitivní výsledky. Měření ukázala, že podpořená znalost všech značek kvality potravin se zvýšila. Dříve opomíjené evropské značky kvality se začínají rozvíjet a stoupá jejich znalost.
Jedním ze strategických záměrů České společnosti pro jakost je spolupráce v oblasti kvality se všemi generacemi. Tento článek představuje aktivity zaměřené na generaci nejmladší – na studenty.
Dnešní business potřebuje dobře připravené odborníky na všech úrovních a všech věkových kategorií, včetně čerstvých absolventů. Zároveň je třeba, aby si dosaženou úroveň znalostí odborní pracovníci nejen udrželi, ale dál prohlubovali. Zajistit to má akreditovaná personální certifikace. Na toto téma jsme hovořili s Ing. Romanou Hofmanovou, ředitelkou sekce certifikace osob z České společnosti pro jakost. Co si představit pod pojmem personální certifikace?
Albert rozšiřuje nabídku českých výrobků ve svých obchodech. Novou spolupráci stvrdili na Královéhradecku při dnešním setkání zástupci řetězce a lokálních dodavatelů pod záštitou ministra zemědělství Mariana Jurečky. Účastníci akce na místě zpečetili spolupráci podpisem a symbolickým razítkem. Všechny produkty řady Česká chuť, které najdou zákazníci v Albertu exkluzivně, splňují definici české potraviny podle zákona.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...