V roce 2016 má společnost TESCOMA hned několik důvodů k pořádným oslavám. Jedním z nich je 15 let od založení vlastního design centra ve Zlíně, druhým pak mimořádné množství ocenění za design a inovativnost výrobků – jen v letošním roce je jich už 16!
Proč lidé pracují nejen pro vlastní prospěch, ale také pro rozvoj své komunity, rozkvět svého kraje, blaho celé země? Zamýšlel jsem se nad tím v rozhovoru s ředitelem společnosti Český výrobek s.r.o. Ing. Leo Kolečkářem, jehož iniciativy mě k těmto otázkám inspirovaly.
Nejvýznamnější událostí poslední doby v oblasti kvality je nepochybně vydání nové normy ISO 9001:2015. Česká společnost pro jakost připravila komentované vydání této normy, které usnadní čtenářům cestu ke správnému pochopení a naplnění příslušných požadavků nové normy.
Společnost Český výrobek v rámci svého dlouhodobého programu spouští od 4. dubna 2016 do 30. června 2016 zákaznickou soutěž na podporu prodeje českých výrobků. Účelem akce je šíření osvěty týkající se českých výrobků, zvýšení povědomí a prodeje českých výrobků s logem „Český výrobek“, určeným pro potravinářské i nepotravinářské produkty.
Rada kvality České republiky, Řídící výbor Programu Česká kvalita a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR oznámily přijetí značky "Diamantová liga kvality" do Programu Česká kvalita. Značka bude udělována maloobchodním prodejnám, které poskytují zákazníkům nadstandardně kvalitní služby a které vyhoví všem požadavkům stanoveným správcem značky a Řídícím výborem programu. Českým spotřebitelům by značka měla přinést kvalitnější maloobchodní služby a lepší orientaci při nákupu.
Čtvrtstoletí je pěkný věk. Jeho oslava dává mimo jiné prostor k ohlédnutí se za kouskem historie, jež přinesla spousty nového, řadu změn, mnoho užitku. Tak je tomu i v případě Českého institutu pro akreditaci, o. p. s., který si takové narozeniny právě připomíná. Je jediným národním akreditačním orgánem České republiky notifikovaným Evropskou komisí. O tom, jak se činnost tohoto ojedinělého subjektu promítá do života nás všech, jsme hovořili s jeho ředitelem, Ing. Jiřím Růžičkou, MBA…
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...