Na 50 zástupců převážně Moravskoslezských firem si dne 3. prosince 2014 v multifunkční aule GONG Vítkovice převzalo čestný certifikát Národní soustavy kvalifikací (NSK). Stalo se tak při příležitosti poslední regionální konference NSK, na které se setkali zaměstnavatelé, kteří ve své firemní praxi prověřili kvalitu tohoto systému nejen při získávání nových zaměstnanců.
V minulém čísle jsme zahájili miniseriál o Modelu excelence EFQM. Řekli jsme si, že vznikl „zdola“ z iniciativy firem a na základě jejich potřeb. Dozvěděli jste se, že je souborem nejlepších zkušeností nasbíraných nadací EFQM v USA a v Japonsku a že nejen dokáže zpřehlednit firmu a zefektivnit její řízení, ale že prokazatelně zlepšuje hospodářské výsledky: Při dlouhodobém používání o desítky procent ve srovnání se stejnými firmami, které Model nevyužívají. A že díky podpoře MPO mohou české firmy a organizace získat Model s minimálními náklady, když se zúčastní některého z programů Národních cen kvality ČR. Na následujících řádcích se dozvíte, co že to ten „zázračný“ Model je.
Národní soustava kvalifikací (NSK) je nástroj umožňující získat kvalifikaci bez návratu do počátečního vzdělávání, tedy do školy. Profesní kvalifikace přitom identifikují a tvoří sami zaměstnavatelé sdružení ve 29 sektorových radách, čímž je zajištěna aktuálnost a potřebnost těchto kvalifikací na trhu práce. V katalogu NSK je momentálně zveřejněno již 641 profesních kvalifikací, z nichž je možné se nechat přezkoušet autorizovanou osobou, a získat tak osvědčení, které je jasným dokladem aktuálních dovedností a znalostí v oboru.
Listopad si připomínáme jako měsíc kvality. Tato ceněná hodnota však nemůže být jen otázkou krátkodobé kampaně a slovních proklamací při slavnostních příležitostech, ale samou esencí podnikatelské činnosti a produktů dodávaných na trh. Kvalitu také jako zákazníci a spotřebitelé samozřejmě očekáváme, proto v nás vyvolá v nespokojenost, když se setkáme s opakem.
Přes 80 zemí celého světa bude i v letošním roce slavit Listopad - Měsíc kvality. Připomenou si tak vzrůstající význam kvality v ekonomice, jako klíčové ho prvku konkurenceschopnosti, i v životě celé společnosti, jako důležité součásti strategie udržitelného rozvoje. Česká republika oslaví Měsíc kvality letos počtrnácté a opět budou jeho součástí akce pro odborníky i širokou veřejnost. Tradičním vyvrcholením všech aktivit bude Galavečer s Českou kvalitou a Slavnostní večer na Pražském hradě, na kterém budou předány Národní ceny kvality ČR a Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost.
Značka ITC certifikovaná kvalita navazuje na tradiční oblasti působnosti Institutu pro testování a certifikaci, a. s. (ITC) a jeho technické kompetence. Firmy, které investují prostředky do splnění požadavků právních předpisů, hledají nástroj, jak tuto informaci efektivně komunikovat s odběrateli i koncovými spotřebiteli. Značka ITC certifikovaná kvalita se pro tyto účely jeví jako vhodné řešení. Značku může získat výrobek, který je uváděn na trh nebo distribuován podnikatelem registrovaným v České republice.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...