Pro nalezení těch nejvhodnějších cest k možným řešením se opět po roce sejdou v Ostravě tuzemští i zahraniční odborníci společně s účastníky z řad špičkových manažerů, profesionálů kvality, pedagogů i studentů aby společně prodiskutovali nejnovější zkušenosti a aktuální trendy v oblasti podnikového řízení.
Že je automobilový průmysl klíčovým odvětvím tuzemské ekonomiky s podílem přes 20% na průmyslové výrobě i exportu, je známá skutečnost. Méně známé ovšem je, že je i absolutním lídrem v managementu kvality a v zavádění moderních metod řízení. Tento fakt potvrdí zástupci největších automobilek i jejich subdodavatelů 12.-13. května na konferenci v ostravském Domě techniky, kde budou vysvětlovat zástupcům ostatních průmyslových firem a dalších organizací, jak se díky modernímu řízení a zavádění inovací dostat na světovou špičku.
Ministerstvo průmyslu a obchodu i v letošním roce pokračuje v podpoře Programů Národní ceny kvality ČR a Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost. Tyto programy pro podnikatelské subjekty i organizace přináší do České republiky zahraniční know-how v oblasti managementu kvality i v zavádění konceptu společenské odpovědnosti organizací.
V roce 2010 se na seznam chráněných označení Evropské unie dostaly dva výrobky – Jihočeská niva a Jihočeská Zlatá niva.
Národní cena kvality ČR patří mezi unikátní soutěže v České republice. Ráda bych k její význam osvětlila trochu z jiné stránky, než jste možná zvyklí. Soutěž není samoúčelná, ale dokáže firmám skutečně pomoci. A to prostřednictvím programů START, START PLUS, START EUROPE a EXCELENCE. Ty mají společné 4 základní skutečnosti:
Deset let – hodně, nebo málo? Jak pro koho, jak kde. Náš krásný marketérský delfín vyrostl. Už to není úplné mládě, ale pořád má před sebou perspektivu dalšího rozvoje. Zrodil se v roce 2005 a opatrně se vynořil, aby se stal pro příští léta v marketingových kruzích symbolem moudrosti, aktivity, komunikativnosti a v neposlední řadě pozitivního pohledu na okolní svět. Symbolem soutěže Marketér roku, která letos oslaví své desáté výročí.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...