Společnost Český výrobek v rámci svého dlouhodobého programu spouští zajímavou zákaznickou soutěž od 30. 3. 2015 do 26. 6. 2015 na podporu prodeje českých výrobků. Cílem akce je: · podpora a propojení potravinářské a nepotravinářské výroby i sektoru služeb (lázně) v České republice jako správné myšlenky · zvýšení prodeje českých výrobků · podpora českých výrobců a naší ekonomiky · zvýšení povědomí o značce pro potravinářské i nepotravinářské produkty „Český výrobek“ · šíření osvěty týkající se českých výrobků.
Systém pomáhá chránit a propagovat tradiční evropské zemědělské a potravinářské produkty a výrobky. Získání označení je jednou z dalších podpor propagace pro výrobce, ale především jednou z dalších cest k ochraně proti zneužívání obchodní značky (jména).
Vzhledem k závažným zjištěním Státní zemědělské a potravinářské inspekce ohledně geografického původu medu, označeného značkou Český výrobek – garantováno PK ČR, výrobce VČELPO, s. r. o. přistoupila PK ČR k odebrání podlicence na používání značky Český výrobek – garantováno PK ČR. Společnost má tak 30 dnů od nabytí účinnosti odstoupení od smlouvy k tomu, aby upustila od užívání značky na výrobcích, jimž byla značka udělena.
Členové Potravinářské komory ČR - Hügli Food, Nestlé Česko, Unilever, Vitana – se v roce 2009 zavázali snížit obsah sodíku ve značkových dehydratovaných kulinářských výrobcích nejméně na úroveň poloviny doporučeného denního množství, tj. 1,2 gramu sodíku či méně, na jednu porci. Po pěti letech, které uplynuly od oznámení tohoto závazku, můžeme konstatovat, že tito členové byli ve své snaze úspěšní.
Česká společnost pro jakost se v současné době nachází na prahu roku svého dalšího významného výročí. S tím souvisí i možnost ohlédnutí se a určité rekapitulace. A je nutno říci, že jsou to ohlédnutí i rekapitulace příjemné.
Philip Morris ČR a.s. se podařilo získat prestižní mezinárodní certifikaci Top Employers Institute (TEI). Tato certifikace je udělována pouze společnostem, které splní přísné podmínky TEI v oblasti řízení a rozvoje lidských zdrojů a projdou nezávislým auditem.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...