Čas vánoční nás vede k tomu, abychom přemítali o skutečných hodnotách života. Ačkoli má každý patrně trochu jiný názor na to, co potřebuje k uspokojení svých potřeb, všichni se shodneme, že zdraví či dobré a vstřícné sociální vazby jsou základem naší pohody. Tím více v době, kdy přestáváme být aktivní, a rozhodneme se užívat si zaslouženého odpočinku. Naše nároky se mění, často potřebujeme více než kdy jindy pomoc ostatních. Stáváme se uživateli sociálních služeb. Aby byly kvalitní a přinášely nám i radost, o to se způsobem sobě vlastním stará Asociace poskytovatelů sociálních služeb České republiky. Jeho prezidenta Ing. Jiřího Horeckého, Ph.D., MBA jsem se zeptala:
Vítězem soutěže NEJinovátor Jihomoravského kraje 2014 se stala společnost ASIO, spol. s.r.o., která uspěla v konkurenci téměř 200 firem. Cílem soutěže bylo najít organizaci s nejlepším řízením inovací. Vítěz převzal ocenění a titul „NEJinovátor Jihomoravského kraje 2014“ z rukou hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška na slavnostním vyhlášení, které proběhlo 4. prosince v Kompetenčním centru INTEMAC v Kuřimi.
Na 50 zástupců převážně Moravskoslezských firem si dne 3. prosince 2014 v multifunkční aule GONG Vítkovice převzalo čestný certifikát Národní soustavy kvalifikací (NSK). Stalo se tak při příležitosti poslední regionální konference NSK, na které se setkali zaměstnavatelé, kteří ve své firemní praxi prověřili kvalitu tohoto systému nejen při získávání nových zaměstnanců.
V minulém čísle jsme zahájili miniseriál o Modelu excelence EFQM. Řekli jsme si, že vznikl „zdola“ z iniciativy firem a na základě jejich potřeb. Dozvěděli jste se, že je souborem nejlepších zkušeností nasbíraných nadací EFQM v USA a v Japonsku a že nejen dokáže zpřehlednit firmu a zefektivnit její řízení, ale že prokazatelně zlepšuje hospodářské výsledky: Při dlouhodobém používání o desítky procent ve srovnání se stejnými firmami, které Model nevyužívají. A že díky podpoře MPO mohou české firmy a organizace získat Model s minimálními náklady, když se zúčastní některého z programů Národních cen kvality ČR. Na následujících řádcích se dozvíte, co že to ten „zázračný“ Model je.
Národní soustava kvalifikací (NSK) je nástroj umožňující získat kvalifikaci bez návratu do počátečního vzdělávání, tedy do školy. Profesní kvalifikace přitom identifikují a tvoří sami zaměstnavatelé sdružení ve 29 sektorových radách, čímž je zajištěna aktuálnost a potřebnost těchto kvalifikací na trhu práce. V katalogu NSK je momentálně zveřejněno již 641 profesních kvalifikací, z nichž je možné se nechat přezkoušet autorizovanou osobou, a získat tak osvědčení, které je jasným dokladem aktuálních dovedností a znalostí v oboru.
Listopad si připomínáme jako měsíc kvality. Tato ceněná hodnota však nemůže být jen otázkou krátkodobé kampaně a slovních proklamací při slavnostních příležitostech, ale samou esencí podnikatelské činnosti a produktů dodávaných na trh. Kvalitu také jako zákazníci a spotřebitelé samozřejmě očekáváme, proto v nás vyvolá v nespokojenost, když se setkáme s opakem.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...