Pro nalezení těch nejvhodnějších cest k možným řešením se opět po roce sejdou v Ostravě tuzemští i zahraniční odborníci společně s účastníky z řad špičkových manažerů, profesionálů kvality, pedagogů i studentů aby společně prodiskutovali nejnovější zkušenosti a aktuální trendy v oblasti podnikového řízení.
Že je automobilový průmysl klíčovým odvětvím tuzemské ekonomiky s podílem přes 20% na průmyslové výrobě i exportu, je známá skutečnost. Méně známé ovšem je, že je i absolutním lídrem v managementu kvality a v zavádění moderních metod řízení. Tento fakt potvrdí zástupci největších automobilek i jejich subdodavatelů 12.-13. května na konferenci v ostravském Domě techniky, kde budou vysvětlovat zástupcům ostatních průmyslových firem a dalších organizací, jak se díky modernímu řízení a zavádění inovací dostat na světovou špičku.
Ministerstvo průmyslu a obchodu i v letošním roce pokračuje v podpoře Programů Národní ceny kvality ČR a Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost. Tyto programy pro podnikatelské subjekty i organizace přináší do České republiky zahraniční know-how v oblasti managementu kvality i v zavádění konceptu společenské odpovědnosti organizací.
V roce 2010 se na seznam chráněných označení Evropské unie dostaly dva výrobky – Jihočeská niva a Jihočeská Zlatá niva.
Národní cena kvality ČR patří mezi unikátní soutěže v České republice. Ráda bych k její význam osvětlila trochu z jiné stránky, než jste možná zvyklí. Soutěž není samoúčelná, ale dokáže firmám skutečně pomoci. A to prostřednictvím programů START, START PLUS, START EUROPE a EXCELENCE. Ty mají společné 4 základní skutečnosti:
Deset let – hodně, nebo málo? Jak pro koho, jak kde. Náš krásný marketérský delfín vyrostl. Už to není úplné mládě, ale pořád má před sebou perspektivu dalšího rozvoje. Zrodil se v roce 2005 a opatrně se vynořil, aby se stal pro příští léta v marketingových kruzích symbolem moudrosti, aktivity, komunikativnosti a v neposlední řadě pozitivního pohledu na okolní svět. Symbolem soutěže Marketér roku, která letos oslaví své desáté výročí.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...