Šťastnými výherci velké letní soutěže s kvalitními mléčnými výrobky se stali Dana Hrušková z Ostravy, Petr Královec z Domažlic (z Pelechova) a Jiřina Filippovová z Rybné nad Zdobnicí. Všichni tři úspěšní soutěžící obdrželi hlavní výhru v podobě lednice plné kvalitních jogurtů, sýrů, tvarohů, zákysů, másel a dalších mléčných výrobků.Podmínkou účasti v soutěži byla registrace na webu akademiekvality.cz a zakoupení produktů z mléka označených značkami kvality. Výhry opět předal maskot Klasáček.
V minulém díle jsme si představili Program Česká kvalita jako ideální nástroj na odlišení se od konkurence. Získání některé ze značek v programu dává garanci kvality zákazníkovi i obchodníkovi a při správném uchopení v reklamě a marketingu je i nemalou konkurenční výhodou. V tomto, a v dalších dílech seriálu, budeme pokračovat v představování jednotlivých značek v Programu Česká kvalita.
Podpořená znalost značek kvality potravin se zvýšila, a to včetně evropského značení, kde se pohybuje mezi 10 – 17 %. Čtvrtina Čechů zná alespoň jedno evropské chráněné označení. Obecně si Češi všímají značek kvality více než minulý rok, ať už v televizi, na internetu nebo na obalech samotných potravin. Znalost označení mezi Slováky je velmi vysoká, podpořená znalost se pohybuje mezi 14 – 20 %.
Nízká pěna, nakyslá chuť a podmírák. To jsou nejčastější nešvary, kterých se hospodští a výčepní na pivu dopouštějí a kvůli kterým se většina Čechů do hospody už nechce vracet. Někteří si kvůli tomu dokonce raději koupí domu pivo lahvové. Aby se kvalita čepovaného piva zlepšila a štamgasti se opět vrátili do hospod, startuje Gambrinus neobvyklý způsob pomoci „svým“ hospodským po názvem „Strážci výčepu“, jehož tváří se stal stand-up komik Karel Hynek.
České firmy dodávají výrobky a služby na vynikající úrovni. Přesto v regálech obchodů převažují výrobky z dovozu, a to i v segmentech, ve kterých jsme schopni nabízet zboží za srovnatelnou cenu s jiným, a přitom v nesrovnatelně lepší kvalitě. Proč tomu tak je? Zákazník není sám často schopen kvalitu rozpoznat, a pokud vidí v obchodě několik výrobků, které se mu zdají kvalitativně rovnocenné, vybere si buď podle nejnižší ceny, nebo podle některého z iracionálních parametrů – např. atraktivního barevného obalu.
Společnost Ahold Czech Republic, která získala již třikrát Národní cenu kvality, postoupila do finále prestižní soutěže EFQM Excellence Award 2016. Hodnotitelé z Evropské nadace pro management kvality, jež ocenění udílejí, ocenili především strategii společnosti a odpovědné podnikání. Ahold je vůbec první tuzemskou firmou, která se do evropské úrovně soutěže přihlásila. Mezi patnáctku finalistů patří také společnost Ahold, která letos slaví 25 let svého podnikání v ČR a provozuje zde maloobchodní síť Albert. „Jsme velmi rádi, že na trojnásobný úspěch v Národní ceně kvality ČR navázala společnost Ahold úspěšným postupem do finále nejprestižnější evropské soutěže firem – EFQM Excellence Award. Postup do finále je potvrzením špičkové úrovně managementu firmy a je zaslouženým oceněním skvělé práce všech zaměstnanců,“ řekla Alena Plášková, předsedkyně představenstva Sdružení pro oceňování kvality.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...