Česká společnost pro jakost se snaží šířit informace o zájem o kvalitu nejen napříč všemi možnými obory podnikání, ale i napříč generacemi. Například Rada seniorů ČSJ je po léta aktivně fungujícím orgánem ČSJ pro
Evropská komise spustila dne 18. 11. 2015 nový elektronický nástroj Administrative Assistance and Cooperation System (AACS) – Systém správní pomoci a spolupráce, který podporuje a usnadňuje komunikaci mezi dozorovými orgány, které se podílejí na boji proti falšování potravin na území Evropy.
Národní politika kvality v letošním roce slaví 15. výročí, rok 2000 je tedy možné považovat za mezník z pohledu vztahu českého státu ke kvalitě. Přijetím usnesení vlády České republiky se naše země připojila k více než 80 zemím světa,
Nízká nezaměstnanost a často také neochota k manuální práci jsou v současné době hlavním důvodem, proč průmyslové společnosti obtížně hledají zaměstnance. Právě proto roste důležitost kvalitního zaškolování pracovníků, vedoucí k zefektivnění výroby. Ke kvalitnímu zaškolení pracovníků pomáhá například metoda Training Within Industry (TWI), o níž budou mimo jiné debatovat zástupci leteckých a automobilových firem na Setkání se špičkami, jež se uskuteční v pondělí 19. října v prostorách Leteckého muzea Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.
V druhé polovině tohoto roku došlo ke spuštění nové propagační kampaně, Kvalita z Evropy – chutě s příběhem, s cílem posílení kladného vnímání evropského systému kvality zemědělských produktů spotřebiteli a odborníky u nás i na Slovensku. Jde o podporu jednotlivých označení, tj. Chráněného označení původu, Chráněného zeměpisného označení a Zaručené tradiční speciality. V měsíci září realizovala společnost STEM/MARK vstupní měření výsledků dané komunikační kampaně a výsledky jsou pozitivní.
Dvě zajímavé novinky ohlašují na září 2015 odborníci na oblast certifikace podle mezinárodně uznávaných norem ISO. V platnost vstupují nové standardy, které se týkají systému environmentálního managementu (ISO 14001) a systémy managementu kvality (ISO 9001). Co to znamená pro firmy?
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...