Podle čeho si kupujete potraviny? Podle toho, jestli vám chutnají, z čeho jsou vyrobeny, zda jsou zdravé nebo mají další benefity? Většinou je to souhra několika prvků, ale chuť, ta je nejdůležitější. A to je také hlavní klasifikační bod prestižní soutěže pro české výrobce, která se zrodila před 15 lety.
Startuje nový ročník soutěže pro všechny organizace z komerční a veřejné sféry, kterým není kvalita lhostejná. Soutěž Ambasador kvality ČR je cestou, jak zviditelnit a nechat vyniknout kvalitu ve všech jejích podobách.
Nedávná konference SYMA, kterou po covidové odmlce opět uspořádala v březnu v Praze Česká společnost pro jakost, potvrdila, že si odborníci na prosazování kvality v řízení firem a organizací mají navzájem co sdělit. Jednotlivá vystoupení byla věcná a poučná. Účastníci pozorní a velmi aktivní. Také zvídaví, hodně se ptali vystupujících, zajímali je principy řešení nejrozmanitějších inovací, převratné úspory energií, i filozofie šťastného života. Program byl nepřebernou škálou interpretovaných aktivit, které praxi dobře slouží i poslouží. Jak tento ročník hodnotí výkonný ředitel ČSJ Ing. Petr Koten?
Mezinárodní společnost specializující se na průzkum trhu, YouGov, každoročně analyzuje image společností v mnoha odvětvích. Studii provádí v 18 zemích světa a zařazuje do ní všechny výrobce automobilů operující na evropském trhu.
To, že dobrých nápadů není nikdy dost, plyne z výsledků národního kola mezinárodní soutěže inovací Quality Innovation Award. Ukazuje to i na fakt, že i menší české firmy dokážou oslnit výrobkem, který nemá obdoby a pro člověka je víc než užitečný. Společnost CALISME, a. s., je toho důkazem. Stala se vítězem národního kola soutěže Quality Innovation Award v kategorii potenciální inovace. Její odborníci dali vzniknout takovým řešením do našich kuchyní, jaká jsou skutečně potřeba a s jakými dosud nikdo jiný nepřišel. Z rozhovoru s ředitelem společnosti Milanem Pospíchalem lze vyčíst, proč tato inovace přišla a jaké hodnoty může uživatelům přinést.
Pokračování rozhovoru z únorového čísla. Čím vším se zabývají auditoři, kteří spolupracují s Českou společností pro jakost? Oblastí do nichž vstupují, je řada, od automobilového až po potravinářský průmysl. Jeden z těchto odborníků, Ing. Tomáš Čapek, CSc., jednatel firmy UniConsulting s.r.o., v rozhovoru přiblížil, proč je audit pro firmy důležitý, co přináší a jaké záležitosti řeší. První část rozhovoru jsme otiskli v únorovém vydání Prosperity. Dnes máte možnost dovědět se ještě více:
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...