Svět se houpe v nejistotě. Nejde o strach z toho, co se děje, spíše o narušení ekonomických vztahů ve smyslu materiálového nebo energetického zásobování, začínají se objevovat výpadky zboží na trhu. Mnoho firem připouští, že mohou skončit, pokud nebude obyvatelstvo koupěschopné, pokud se nezlevní některé výrobní vstupy. Mění se dodavatelé, ukazují se zápory nadměrné globalizace, ale je jasné, že ani lokální výroba a spotřeba vše nezachrání. Vzorce, podle kterých se svět řídil, přestávají platit. Tím více však, možná neviditelně, roste význam určitých fenoménů, například úloha managementu kvality a kvality jako takové. Hovořila jsem o tom s Ing. Romanou Hofmanovou, která má v České společnosti pro jakost na starosti certifikaci osob. Právě byla zvolena viceprezidentkou Evropské organizace pro kvalitu (EOQ):
Zdá se, že svět se mění ještě rychleji, než jsme si zatím dokázali představit, bohužel ale ne vždy k lepšímu. O to víc si však začínáme vážit toho, co nám dává pocit stability a bezpečí.
Již od roku 1990 přinášíme do České republiky inovativní řešení v oblasti systémů řízení. Umožňujeme našim členům rychlý přístup k novinkám v oboru, výměnu informací, zvyšování odborné způsobilosti a možnost účastnit se odborných akcí. Našim členům, ale i dalším zákazníkům nabízíme současně komplexní služby v oblasti systémů managementu a nástrojů managementu kvality, především vzdělávání, certifikace a vydávání odborných publikací.
Každý, kdo se jako pofesionál zabývá kvalitou, vám řekne, jak je jeho obor košatý, a že se o něm dá vyprávět nebo psát od rána do večera. Úplně opačně to však vnímá zákazník, uživatel, spotřebitel. Pro něj znamená kvalita jediné slovo pochvaly, uznání. Jednoznačný přívlastek potravině, která mu chutná, službě, již rád a opakovaně využívá, kvalitou označuje to, co mu vyhovuje, co si oblíbil, co má rád.
Česká společnost pro jakost vyhlásila 1. prosince 2021 výsledky soutěží za kvalitu a inovace. ČSJ je nejen uznávaným vzdělávacím centrem pro získávání poznatků a šíření znalostí z oblasti systémů managementu, jejím posláním je také oceňovat organizace, které kvalitu šíří, kvalitou žijí a aktivně se zasazují o její implementaci.
Vedoucí oddělení kvality PENNY Petr Baudyš byl Českou společností pro jakost vyhlášen „Manažerem kvality roku v České republice“ za rok 2021. Toto ocenění je udělováno manažerovi, jehož přínos pro organizaci má výrazný dopad na výsledky společnosti i spolupracujících subjektů.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...