INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

crifOd začátku letošního roku do konce října bylo v Česku vyhlášeno 4484 bankrotů fyzických osob podnikatelů, nejvíce za poslední tři roky. Zároveň bylo podáno 4810 insolvenčních návrhů. Vyplývá to z analýzy dat portálu www.informaceofirmach.cz, kterou provedla společnost CRIF.

Jen v říjnu zbankrotovalo 393 podnikatelů a bylo podáno 484 insolvenčních návrhů. „Již druhým měsícem sice došlo k poklesu počtu bankrotů a poprvé za letošní rok se jejich počet dostal pod 400 za měsíc. Na druhou stranu byl podán nadprůměrný počet insolvenčních návrhů, takže v příštích měsících lze opět očekávat i vyšší počet vyhlášených bankrotů. Předpokládáme tak, že letošní rok bude na svém konci na podnikatelské bankroty o několik procent silnější než předchozí dva roky. Ani tak počet bankrotů zřejmě nepřekročí úroveň před rokem 2022,“ říká Věra Kameníčková, analytička společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.

Za posledních 12 měsíců v Česku zbankrotovalo celkem 5 201 fyzických osob podnikatelů, o 2 % více než v předchozím období. Mírný růst je z dlouhodobého hlediska znatelný i u insolvenčních návrhů, kterých bylo za posledních 12 měsíců podáno 5 631, oproti předchozímu období o 4 % více. Průměrně za posledních 12 měsíců zbankrotovalo 52 z 10 tisíc aktivních podnikatelů.

Nejvíce podnikatelských bankrotů soudy za posledních 12 měsíců vyhlásily v Moravskoslezském kraji (720), v Praze (606) a ve Středočeském kraji (577), nejméně pak v Karlovarském kraji (174) a na Vysočině (189). Nejvyšší míru podnikatelských bankrotů za posledních 12 měsíců vykazuje Karlovarský kraj s 80 a Moravskoslezský kraj se 79 bankroty na 10 tisíc aktivních subjektů. K nejméně ohroženým patří podnikatelé v Praze s 34 bankroty a ve Středočeském kraji se 40 bankroty na 10 tisíc subjektů.

V rámci odvětví bylo v posledních 12 měsících nejvíce bankrotů podnikatelů vyhlášeno ve stavebnictví (1 230), v obchodu (773) a ve zpracovatelském průmyslu (722). Dlouhodobě nejvyšší ohrožení bankrotem zaznamenává odvětví dopravy a skladování, kde za posledních 12 měsíců zbankrotovalo 68 z 10 tisíc registrovaných subjektů, a stavebnictví s 47 bankroty na 10 tisíc podnikatelů. Nejnižší míru bankrotů dlouhodobě vykazují odvětví poskytující vzdělávací, zdravotnické a sociální služby (6 bankrotů na 10 tisíc podnikatelů) nebo informační a komunikační činnosti (7 bankrotů na 10 tisíc podnikatelů).

Graf 1: Bankroty a návrhy na bankrot fyzických osob podnikatelů 2022–2024
graf1 copy copy copy copy
Zdroj: CRIF

Graf 2: Bankroty fyzických osob podnikatelů a insolvenční návrhy v posledních 12 měsících (vždy ke konci října)
graf2 copy copy copy
Zdroj: CRIF

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3