Společnosti Procter & Gamble a Globus spustily projekt s názvem S malou pomocí k velké radosti na pomoc dětem v nouzi prostřednictvím Českého červeného kříže. Zakoupením produktů P&G (například Pampers, Lenor, Ariel nebo Gillette) v hypermarketech Globus může nákupem pomoci každý. 1 % z ceny nákupu poputuje prostřednictvím Českého červeného kříže k dětem, které to potřebují. Akce potrvá až do 19. dubna 2017.
Clarion Congress Hotel v pražských Vysočanech se může pochlubit další metou. Loni na podzim získal od Asociace hotelů a restaurací ČR cenu za společenskou odpovědnost. Tento směr, tedy zájem o to, jak se daný subjekt dokáže integrovat do okolí a jak se snaží stavět své podnikání na vztazích a vizi budoucnosti, léta k tomuto pracovišti patří. Tak nějak samozřejmě, aniž by se tím hotel chlubil při každé prezentaci, každé návštěvě, hodnocení hospodářských výsledků. Generálního ředitele Ing. Miroslava Bukvy jsem se zeptala:
Nedávno zakončená podzimní část grantového programu ČSOB pomáhá regionům vynesla rekordních 3,7 milionu korun. Více než čtvrt roku probíhal výběr projektů a jejich soutěžení o příspěvky veřejnosti. Od individuálních dárců nakonec organizace získaly 1 603 964 korun, ke kterým ČSOB přidala další více než 2 miliony korun. Rok 2016 byl rovněž unikátní tím, že program proběhl ve dvou fázích. Celková částka se vyšplhala na téměř 7,3 milionu korun a překonala tak všechny dosavadní ročníky.
Podle 78 % Čechů mohou firmy svým společensky odpovědným chováním efektivně doplňovat roli státu. Myslí si to zejména vzdělanější lidé – u vysokoškolsky vzdělaných Čechů tento názor sdílí 86 % lidí. Lidé se základním vzděláním zastávají spíše názor, že stát je v tomto ohledu nenahraditelný. Za největší přínos společensky odpovědného chování firem považuje 45 % lidí oblast zdraví zahrnující prevenci, péči i léčbu nemocných. Jako druhou oblast uvádí 39 % Čechů přínos v péči o životní prostředí. Především muži (33 %) pak vnímají přínos v ekonomické oblasti zahrnující například kulturní a společenské aktivity, péči o památky, technologii a vývoj. Výsledky vyplývají z aktuálního dotazníkového šetření BAYER BAROMETR 2016, které exkluzivně zpracovala společnost MEDIAN.
Česká manažerská asociace (ČMA) vstupuje do roku 2017 s novým partnerstvím. Spolupráci navázala s Nadačním fondem pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením (NFOZP) zaštiťujícím projekt Srdcerváči.
V pražském Karlíně byli oceněni autoři desítky nejlepších tuzemských ekologických projektů. Celkovým vítězem 8. ročníku soutěže E.ON Energy Globe se stala obec Haňovice na Hané. Ceny si přebrali také vítězové jednotlivých kategorií. Ekologická soutěž dlouhodobě oceňuje nejlepší projekty usilující o ochranu přírody a úsporu energií.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...