INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Campus Krems 2.5 relax Maximilian HaidacherPod záštitou České rady pro šetrné budovy vznikla nová pracovní skupina Timber. Již nyní čítá přes třicet členů a jejím primárním cílem je šířit osvětu a vzdělávat veřejnost v oblasti dřevostaveb a zároveň podporovat jejich výstavbu v České republice.

V rámci prvního jednání si skupina určila rámcové priority a garanty aktivit.

„Dřevostavby představují moderní, ekologickou a energeticky úspornou alternativu ke konvenčním stavebním metodám. Pracovní skupina Timber by se měla věnovat vzdělávání a osvětě v oblasti dřevostaveb a jejich zakotvení do legislativního rámce,“ řekla Simona Kalvoda, výkonná ředitelka České rady pro šetrné budovy (CZGBC).

Pracovní skupiny České rady pro šetrné budovy mají standartně tři oblasti, legislativní, osvětovou a vzdělávací, které zaštiťují aktivity skupiny. Pro každou oblast si sami členové definují dvě až tři priority a cíle, které mají své odborné garanty.

„Okolo dřevostaveb koluje řada mýtů, proto oceňuji založení této pracovní skupiny a jsem rád, že mohu být garantem hned dvou cílů, které jsme stanovili, a tedy osvěty a boření mýtů a vzdělávání veřejnosti v obecném přehledu o dřevostavbách,“ uvedl Robert Jára, zástupce vedoucího výzkumného oddělení Materiály a konstrukce Univerzitního centra energeticky efektivních budov ČVUT.

V rámci vzdělávacího pilíře definovala pracovní skupina Timber dvě priority. Vedle obecného přehledu o dřevostavbách sem patří i téma digitalizace. Do oblasti osvěty pak patří i případové studie, které připraví tým České rady pro šetrné budovy, a přiblíží tak úspěšně realizované dřevostavby v České republice i v zahraničí.
Ceně dřevostaveb a nástrojům finanční podpory se bude věnovat legislativní oblast pracovní skupiny pod vedením garanta Pavla Horáka, architekta a jednatele společnosti Prodesi/Domesi, která navrhuje a realizuje dřevostavby. Druhou prioritou legislativního pilíře je téma pojištění dřevostaveb, které v rámci skupiny Timber zastřešuje Petr Kuklík, vedoucí výzkumného oddělení Materiály a konstrukce Univerzitního centra energeticky efektivních budov ČVUT.

Na základě ustavujícího jednání stanovili členové pracovní skupiny několik cílů a očekávání, mezi které patří zvyšování počtu kvalitních staveb, sdílení zkušeností, bourání mýtů, vzdělávání odborné veřejnosti a zavedení povinnosti začleňovat dřevostavby při výstavbě veřejných budov.

Mezi další pracovní skupiny zastřešené CZGBC patří Brownfields, Hospodaření s vodou, Energie, Cirkulární stavebnictví a šetrné materiály, Zdravé vnitřní prostředí budov a Taxonomie a ESG.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3