Dávná pochoutka mých studentských let. Pražský koláč. Ani tehdy ho nemívali ve všech pekařstvích nebo cukrárnách naší metropole. Bývala to taková specialitka jen některých míst. Milovala jsem ho natolik, že jsem prošla snad všemi prodejnami, kde se dal sehnat.
Jeden z největších německých maloobchodních řetězců REWE, který v Česku provozuje supermarkety Billa a Penny Market, se rozhodl zákazníkům ve svých obchodech v Německu nabídnout bezobalové moduly české firmy Miwa.
Zájem o české výrobky a služby roste. Netýká se to jen potravin, gastronomie nebo zemědělství. Lidé zjistili, že ne vše, co je odjinud než z Česka, se tak třpytí, jak si původně mysleli. Začínají si vážit domácí kvality. A výrobci či poskytovatelé služeb jsou rádi.
DZ Dražice, největší český výrobce ohřívačů vody a výhradní dovozce tepelných čerpadel NIBE, zahájil nedávno spolupráci s novým partnerem – renomovanou italskou společnost Argoclima.
Jsme národ kutilů, ale i vzdělaných lidí. Ať jsme zákazníkem v roli běžného spotřebitele, nebo firmy, požadujeme nejen kvalitu, ale také proměny výrobků, které by stále přesněji sloužily našim potřebám či komfortu.
Nevím přesně, kolik značek kávy se na českém trhu prodává, co vím ale spolehlivě, je, že přibyla další kávová značka. Jmenuje se Eduscho a do své nabídky ji zařadila společnost Tchibo. Zaujmout chce osvědčenou kvalitou, hravostí a fér cenou.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...