Školení či prezentaci novinek pro obchodní partnery dnes můžete uspořádat vlastně kdekoli. Ve volné přírodě na louce, v lese, v sadu, ale také v muzeu, v zasedačce firmy nebo, což je velmi obvyklé, v hotelu vzdáleném od pracoviště vašeho i pracoviště účastníků. Má to jednu výhodu. Lidé nebudou odbíhat na jednání mimo budovu, na krátké schůzky, které se zrovna hodí v daném čase, nepotáhne je to zaskočit tam či onam, zkrátka odpadnou lákadla, která rozptylují pozornost od toho hlavního: něco se dovědět, něčemu se přiučit.
Rezavé vnitřní výztuhy, kombinace různých plastů tříd A, B, C, přítomnost těžkých kovů, a dokonce i kompletně neseřízené okno, kterým by protekl první silný déšť. Nejen tyto poznatky přinesl jedinečný test oken na českém trhu, který realizoval nezávislý Institut zdravého bydlení. Zakopaný pes je v tom, že pro okna neplatí v mnoha ohledech konkrétní pevné normy a nemůžeme se spolehnout ani na CE štítek. Jak z této pasti ven? Řešení je jednoduché – zaměřit se na detaily jako těsnění v rohu oken či tvar výztuhy, chtít garanci celého díla, včetně montáže, a hlavně mít vše zapsané v jedné smlouvě, samozřejmě ideálně od ověřeného dodavatele.
Co mají společného technologie na odstranění léků, antikoncepce, pesticidů z odpadní vody, satelitní monitoring dopravních staveb nebo rostoucí endoprotéza pro děti? Jde o projekty podporované Technologickou agenturou ČR. O tom a mnohém dalším jsme hovořili s předsedou agentury prof. Ing. Petrem Konvalinkou, CSc., FEng.
Již potřetí bude součástí říjnového Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně také Digitální továrna 2.0, která se letos zaměří na inteligentní digitalizaci v různých podobách. Projekt přiblíží technologie umožňující transformaci nejen průmyslového prostředí, ale i celé ekonomiky. Cílem je pomoci zformulovat vizi změny české ekonomiky tak, aby byla úspěšná i v 21. století a v měnícím se geopolitickém kontextu.
Ač je léto v plném proudu, mnohé firmy už žijí spíše koncem roku nebo pilnými přípravami na rušný podzim. Ty, pro něž býval v minulosti stěžejním bodem programu Mezinárodní strojírenský veletrh, ani letos jeho přípravu neopominuly. Do Brna se jejich představitelé těší, covidová přestávka byla přece jen poněkud dlouhá. Světová ekonomika se mění, hlad po novinkách, které průmyslníkům usnadní a zefektivní práci, se stupňuje, například v souvislosti s děním v energetice. O tom, jak se rýsuje letošní Mezinárodní strojírenský veletrh, jsem hovořila s generálním ředitelem společnosti Veletrhy Brno Tomášem Moravcem:
Czech Specials. Tak se jmenuje certifikát, který nejlepším tuzemským restauracím a cukrárnám uděluje Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů České republiky. Jedním z hlavních kritérií je vaření a příprava jídel podle tradičních i moderních receptů české kuchyně. Seznam certifikovaných podniků je k dispozici na www.kudyznudy.cz/czechspecials. Od července má novou podobu také web czechspecials.cz pro majitele a manažery restaurací, který zájemce provádí celým certifikačním procesem.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...