V pondělí 3. července otevřelo nejnavštěvovanější outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet nový obchod se sportovním a streetwear oblečením a doplňky Heavy Tools. Jedná se o první outletovou prodejnu této značky udržitelné módy, která má již pobočky například v Brně a Bratislavě.
V pořadí již 22. ročník odborné B2B ankety Pojišťovna roku, v níž pojišťovací makléři posuzují výkony pojistitelů, zná své vítěze: stejně jako loni hodnocení univerzálních pojišťoven ovládla skupina Vienna Insurance Group (VIG) prostřednictvím svých dcer – ve čtyřech vyhlašovaných kategoriích Kooperativa získala hned tři zlaté, další pak ČPP. Specializované pojišťovny jsou hodnoceny zvlášť: zde své loňské prvenství obhájila ERV. Pojišťovacím makléřem roku 2022 se stala společnost PETRISK a Osobností pojistného trhu byl jmenován in memoriam Jaroslav Besperát.
Praha v loňském roce přivítala podle agregovaných dat Českého statistického úřadu a Prague Convention Bureau téměř 4000 akcí s 616 000 delegáty. Ačkoliv oproti pandemickým rokům šlo o přírůstek v hodnotě několika stovek procent, kongresová Praha se zatím zdaleka nepřiblížila rekordním rokům 2018 a 2019. V mezinárodním srovnání si však polepšila. V žebříčku nejžádanějších kongresových destinací světa Mezinárodní kongresové asociace ICCA se česká metropole za rok 2022 umístila na pátém místě. Za sebou nechala Madrid, Berlín, Atény, Brusel i Londýn.
Podle čeho si kupujete potraviny? Podle toho, jestli vám chutnají, z čeho jsou vyrobeny, zda jsou zdravé, nebo mají další benefity? Většinou je to souhra několika prvků, ale chuť, ta je nejdůležitější. A to je také hlavní klasifikační bod prestižní soutěže pro české výrobce, která se zrodila před 15 lety.
Platforma Bolt navázala spolupráci s další estonskou hi-tech firmou, společností Starship Technologies, předním světovým poskytovatelem autonomních prostředků pro doručovací služby.
Před deseti lety začínala firma dvou společníků jako typická garážovka. Vize byla jasná. Dělat to, co bude zakladatele bavit a zároveň to prospěje lidem. A začali vyvíjet a vyrábět doplňky stravy a potraviny s vysokým obsahem funkční složky. Jenže ne ledajaké. Nejenže na trh uvedli produkty s perfektní garancí kvality díky rozborům každé dovezené šarže surovin, v segmentu způsobili revoluci v oblasti chuti. Po boku špičkové kvality nyní stála nebývalá lahodnost. Ze zdraví prospěšných výrobků, které ne vždy bývají dobrotou, tak udělali požitek. A tahle sázka, která stojí vždycky víc úsilí i prostředků, se jim vyplatila. Dobrá chuť jejich produkty charakterizuje. A dnes jsou k dostání v řadě známých obchodů, lékáren i e-shopů pod značkou Nupreme. Jednoho ze zakladatelů značky, Petra Žemličky, ředitele marketingu, jsem se při příležitosti uvedení osmi vyladěných novinek na trh zeptala:
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...