„Pro každého se s narozením dítěte změní život od základů, a pak i ti nejotrlejší začnou více než na image dbát na bezpečí a praktičnost, obzvláště pak pokud jde o automobily. Proto i u nás prodeje rodinných vozů stabilně rostou, letos oproti loňsku již o téměř pět procent.
V letech 2012 – 2016 se vyšplhal zájem o ojeté vozy s hybridním pohonem na dvanáctinásobek. Tři čtvrtiny vozů prodaných v roce 2016 nejsou starší než 3 roky, polovinu ojetin tvořily auta s karoserií hatchback. Nejoblíbenější značkou se vloni stala jednoznačně Toyota, nejvyhledávanějším modelem pak Yaris. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO International.
Podle výsledné zprávy z průzkumu společnosti Kantar TNS, uskutečněného na žádost společnosti Michelin, až 90 % českých řidičů stále užívá dvě sezónní sady pneumatik. O něco více než jedna čtvrtina dotázaných osob zvažuje nákup pneumatik, které umožní bezpečnou jízdu po celý rok. To se může změnit po nedávném sněžení, které zasáhlo Čechy na konci dubna.
I přes fakt, že Česká republika nepatří k velkým státům, lze i v naší zemi celkem výrazně zaznamenat patrné rozdíly obliby automobilů v rámci jednotlivých regionů. Největší tuzemský prodejce ojetých automobilů AAA AUTO uveřejnil statistiky trhu s ojetými automobily, které monitorují popularitu vozů v uplynulém roce ve všech čtrnácti krajích.
Společnost Auto Palace, jeden z největších dealerů automobilů v ČR, hledá nového generálního ředitele pro český a slovenský trh. Až do doby převzetí agendy novým ředitelem povede skupinu dočasně Niek Hertsenberg, generální ředitel AutoBinck Car Distribution and Retail B.V.
Největší prodejce ojetých automobilů letos již prodal přes 22 000 vozů, a na základě dosavadního růstu plánuje v roce 2017 ve čtyřech zemích prodat téměř 80 000 aut. Růst prodejů podpoří otvíráním nových poboček v Polsku a svou síť po několika letech posílí i v České republice, kde otevře nové autocentrum v Mladé Boleslavi. Z hlediska situace na trhu je podle AAA AUTO hlavním nešvarem stále stáčení tachometrů, které se navíc stalo masovým jevem i v Německu. To je přitom bohužel dlouhodobě největším zdrojem individuálních dovozů.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...