Většině Čechů ještě před sedmi lety připadalo naprosto nemyslitelné zabývat se možností financování vozů, natož pak uvažovat o koupi dražších automobilů. Hlavní bylo, že auto jezdilo, na co tedy řešit pohodlí či bezpečnost. Od roku 2010 se však preference českých klientů začaly v oblasti exkluzivity a bezpečí vozů výrazně proměňovat, s čímž souvisí i zvýšený zájem o financování vozů. Důvodem je stále se zlepšující ekonomická situace a trend vyhledávat kvalitu za přijatelnou cenu. Vyplynulo to z dlouhodobého sledování vývoje a trendů financování ojetých vozů společnosti AAA AUTO.
Největší evropský závod na výrobu autoskel, chudeřická AGC Automotive Czech dodává skla také do nového evropského Auta roku 2017. Tím se v březnu na základě hlasování odborných novinářů stal Peugeot 3008. Menší SUV, které uspělo v konkurenci 30 nominovaných, má z chudeřické sklárny skla v předních a zadních dveřích a také malé boční sklo. Automobilka Peugeot plánuje, že ročně vyjede z linek se skly z AGC Automotive Czech na 140.000 těchto automobilů.
Od 24. do 30. dubna proběhne poprvé v ČR akce „7 dní Peugeot pro profesionály“. Firemní klienti budou moci vybírat z bohatých skladových zásob lehkých užitkových vozů za akční ceny a s dvouletým servisem zdarma. „7 dní Peugeot“ je historicky nejstarší obchodní akcí značky Peugeot v ČR, pořádá se pravidelně dvakrát ročně už od samých počátků fungování zastoupení značky na českém trhu. Dosud se zaměřovala pouze na soukromé osoby, letos poprvé přichází Peugeot v ČR s nabídkou „7 dní Peugeot pro profesionály“, se kterou cílí na klienty lehkých užitkových vozů.
30. března 2017 byl v Praze slavnostně otevřen zcela nový showroom Kia postavený podle globálního designového konceptu automobilky Kia Red Cube. Vůbec první stylové dealerství Red Cube v Praze a třetí v České republice vybudovala společnost TUkas Auto Adámek spadající do skupiny TUkas. Již sedmé pražské dealerství Kia se nachází v atraktivní lokalitě Praha 4 Modřany.
Skupina PSA zveřejnila v souladu se svým slibem z roku 2016 výsledky měření prováděných na základě zkušebního protokolu, který byl předem definován společně s nevládními organizacemi Transport & Environment (T & E) a France Nature Environnement (FNE). Tento protokol byl použitý pro měření spotřeby 58 modelů skupiny PSA v reálném provozu, na měření dohlížela certifikační organizace Bureau Veritas, která potvrdila správnost a integritu výsledků.
Benzina, největší síť čerpacích stanic v České republice, uvedla na trh nová paliva EFECTA 95 a EFECTA Diesel, která nahradí dosavadní paliva Natural 95 a Diesel Top Q. Benzina tak nyní za stejnou cenu nabízí řidičům zcela nová moderní paliva s výjimečnými čisticími vlastnostmi. Podle výsledků testů provedených renomovaným institutem SGS nové benzinové palivo EFECTA 95 odstraní až 58 % všech usazenin a sníží tvorbu nových až o 99 %. V případě dieselových motorů se při použití paliva EFECTA Diesel čistota vstřikovacích trysek vrátí do původního stavu, tedy k 100% výkonu, již po šestnácti hodinách provozu. Nová paliva tak mají vysoce pozitivní vliv na chod motoru, který se promítá i do zlepšených antikorozních vlastností, zvýšené mazivosti a snížení emisí škodlivých látek.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...