Online banka ZUNO patřící do skupiny Raiffeisen Bank International získala za 3 roky působení na českém a slovenském trhu celkově 200 000 klientů. Průměrný zákazník má 37 let a na účtu má necelých deset tisíc korun. Obvyklý klient ZUNO si většinou půjčuje částku okolo 133 000 Kč a povolený limit přečerpání na kreditní kartě si stanovuje na 58 700 Kč.
Klienti ZUNO se za dobu existence banky více než 600 000krát spojili s kontaktním centrem, a to přes telefon, email, online chat, či sociální média jako Facebook a Twitter. Například nejdelší telefonát trval 2 hodiny a případ byl nakonec vyřešený ke klientově plné spokojenosti.
Mezi vlajkové produkty online banky patří mobilní aplikace ZUNO Mobile Banking pro chytré telefony s operačními systémy iOS a Android, do konce roku 2013 si ji stáhlo téměř 60 000 lidí, z nichž více než 60 procent je aktivními klienty. Mezi nejčastěji vykonávané operace prostřednictvím této mobilní aplikace patří převod peněz mezi vlastními účty, domácí platby a změny limitu na platebních kartách.
„Myslím si, že získat 200 000 klientů na českém a slovenském trhu je významným úspěchem pro online banku, která funguje bez fyzických poboček. Naše cíle, zejména v Česku, jsou však ještě vyšší a my jsme připraveni jich dosáhnout co nejdříve,“ říká Oyvind Oanes, generální ředitel ZUNO pro Česko a Slovensko a dodává: „Rozhodně se snažíme o to, abychom se stali svěží a silnou alternativou všech tradičních retro bank, které působí v obou zemích.“
„Jasně jsme definovali strategii na následující 3 roky a věřím, že jejím naplněním se rok 2014 stane vůbec tím nejúspěšnějším v dosavadní historii banky,“ dodal Peter Lakata, ředitel ZUNO Česká republika. „Budeme podporovat dlouhodobé plány na českém trhu a půjdeme stále cestou poctivé nabídky založené na transparentnosti a atraktivních produktech bez nesmyslných poplatků a skrytých podmínek.“
Už od začátku bylo ZUNO velmi aktivní na sociálních sítích včetně online blogu. Doteď získalo 10 000 fanoušků v Česku a 17 000 fanoušků na Slovensku. Mimo jiné v minulém roce ZUNO svým klientům představilo spotřebitelský úvěr, obohacený o refinancování s garancí nejvýhodnější nabídky na trhu a bezkontaktní debetní karty.
Mezi další úspěchy patří například získání členství v České bankovní asociaci. Dále online banka ZUNO zvítězila v mezinárodní soutěži 2013 BAI - Finacle Global Banking Innovations Awards v kategorii zaměřené na zlepšování interních procesů a na lokální úrovni obhájila 2. místo v soutěži Nejlepší banka roku 2013 v kategorii Klientsky nejpřívětivější banka v České republice.
Na Slovensku ZUNO posbírala celkem 3 ocenění (v kategoriích Bankovní účty a Internetové bankovnictví) v soutěži finančních produktů Zlatá minca 2013.
Online banka ZUNO zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life.
(tz)