Češi patří z hlediska šetřivosti a spořivosti k evropské špičce, konkurovat jim snad mohou jen němečtí sousedé. Často se však ve snaze ušetřit za každou cenu dopouští přehmatů, v jejichž důsledku nakonec dosáhnou pravého opaku. „Každý z nás má samozřejmě sklon k tomu uvěřit lákadlům obchodníků, že je lepší koupit si 2+1 balení zdarma nebo že produkt nabízený v teleshoppingu je naprosto bezkonkurenční cenově i svým výkonem. Proto je dobré se občas zamyslet nad tím, zda tomu tak reálně je a zda se taková koupě opravdu pozitivně promítne do rodinného rozpočtu," říká Libor Svoboda, manažer pro Produkty a služby Poštovní spořitelny.
UniCredit Bank a Evropská investiční banka (EIB) navázaly na svoji dlouholetou spolupráci a podepsaly novou smlouvu na zvýhodněné financování investic zejména v segmentu malých a středních podniků. UniCredit Bank se tak stává v ČR jedním z nejvýznamnějších partnerů EIB při poskytování zvýhodněných úvěrů. V roce 2011 UniCredit Bank získala od EIB již celkem 200 mil EUR.
Podle ankety mezi podnikateli obchodujícími se zahraničím jsou pro ně největším problémem bankovní poplatky za zahraniční platby. Skupina Citfin proto nabídla 20 z nich, aby si na 60 dnů reálně vyzkoušeli a spočítali, kolik lze ušetřit díky jejímu Firemnímu multiměnovému účtu EASY, kde se za odchozí platby v eurech platí jen 20,60 Kč.
Za účasti premiéra Petra Nečase, britské velvyslankyně Sian MacLeod, amerického velvyslance Normana L. Eisena a dalších osobností se v pražském TOP HOTELu sešlo X. Fórum Zlaté koruny. Fórum pod názvem „Korupce jako ekonomický fenomén" se zabývalo dopady korupce na fungování ekonomiky a zároveň nutností vytvořit v České republice fungující protikorupční prostředí. Diskuse byla velmi bohatá a přímo v sále ji sledovalo téměř 300 účastníků. Na tak široké platformě a na takové úrovni se o korupci u nás ještě nediskutovalo.
Proslulý obchodník Larry Williams přijede do Prahy Významnému českému finančníkovi a lektorovi Ludvíku Turkovi, majiteli společnosti CZECHWEALTH, spol. s r.o., se podařila zcela ojedinělá věc: zorganizovat v Praze seminář se světovým obchodníkem Larry Williamsem. Uskuteční se o víkendu 25. a 26. června 2011 v Praze. Kdo by snad přece jen netušil, kdo se za uvedeným jménem skrývá, tomu napovíme – proslulou osobnost můžete znát mimo jiné z několika respektovaných knih a množství vystoupení. Věnují se většinou obchodování komodit a obecně obchodním systémům a inovacím v rámci nich. Právě inovativní přístup Larry Williamse, který mimochodem několikrát ve své kariéře dokázal zhodnotit 10 000 USD do 1 000 000 USD za jediný rok, může být motivací pro spoustu dalších obchodníků. O podrobnostech významné akce jsem s Ludvíkem Turkem měl možnost pohovořit:
Úspěšní američtí investoři a autoři několika bestsellerů, Robert a Kim Kiyosaki, se představí na veřejných seminářích v Praze již za pár dní. Rich Woman seminář s Kim Kiyosaki proběhne v sobotu, 18. června, Rich Dad seminář s Robertem Kiyosakim pak v neděli 19. června, oba v Kongresovém centru. Pořadatelé nyní přinášejí novinky o hostech i moderátorech obou seminářů.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...