Před každou zahraniční cestou se pojistí jen méně než polovina lidí (45 %), jak vyplynulo z ankety DIRECT Pojišťovny. Každý desátý se dokonce nepojišťuje vůbec a riskuje tak vysoké náklady na ošetření v cizině. Častěji takto hazardují muži, téměř každý šestý spoléhá na to, že se mu nic nestane. Přitom sjednat si cestovní pojištění je dnes otázkou několika minut, u DIRECT Pojišťovny si ho zájemci vyřídí jednoduše on-line nebo po telefonu, a to včetně asistenčních služeb v základní ceně.
Loni na podzim začala UNIQA pojišťovna nabízet svůj úspěšný produkt Rizikové životní investiční pojištění s dividendou po důkladné optimalizaci, která přinesla celkem 55 úprav. Změny přinesly adaptovanému produktu několik ocenění – bylo vyhlášeno Životním pojištěním roku 2010 (v soutěži Banka roku) a nedávno obsadilo ve Zlaté koruně 2011 bronzovou příčku – v obou případech mezi desítkami dalších nominovaných životních produktů.
Vzhledem k vysoké poptávce připravila UNIQA pojišťovna novou on-line aplikaci na sjednání krátkodobého sportovního úrazového pojištění. Přivítají ho vyznavači jak běžných, tak i tzv. adrenalinových sportů (včetně např. tandemových seskoků nebo bungee jumpingu), kteří se doposud museli zabezpečit celoročním pojištěním s krytím pro tyto aktivity nebo je neměli vůbec pojištěny. Nyní stačí uzavřít jednorázové pojištění cíleně pro plánovaný sportovní zážitek jeden nebo několik dnů před akcí. Díky internetové aplikaci je nabídka UNIQA dostupná 24 hodin denně. Podobný produkt doposud na trhu chyběl.
Počet nákupů kreditními kartami GE Money Bank v obchodech vzrostl v prvním čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 70 %. Lidé si zvykají platit jimi i za běžné nákupy, například každý druhý je užívá pro platby v supermarketu. Více než polovina lidí se při platbě kreditní kartou vejde do 500 korun. Průzkum GE Money Bank ukázal, že dvě třetiny lidí si koupí něco jen tak pro radost alespoň jednou měsíčně. Nejčastěji se odměňujeme koupí něčeho na zub, 59 % žen dá přednost oblečení, muži preferují vybavení na hobby. Ke spontánnímu nákupu nás obvykle přiměje výhodná cena, každého třetího také chuť nebo potřeba se odměnit.
Největší investiční summit svého druhu ve střední Evropě, MoneyExpo 2011, se o víkendu 18. a 19. června uskutečnil v Top hotelu Praha. Vystoupení 21 řečníků, profesionálních investorů, traderů a finančníků, si nenechalo ujít celkem 2 137 návštěvníků, kteří využili jedinečnou příležitost získat konkrétní tipy, jak bezpečně investovat, spekulativně obchodovat, jak efektivně zacházet s penězi. Pro velký zájem se řada workshopů v dvoudenním programu musela opakovat, některé přednášky pořadatelé operativně přesunuli do větších prostor.
Nejlepší bankou roku 2011 se v České republice stala UniCredit Bank. V soutěži, kterou pravidelně od roku 2009 vyhlašují Hospodářské noviny, získala první místo podruhé v historii. Oceněním v této soutěži UniCredit Bank potvrdila silnou pozici, a to zejména díky inovativním produktům, jako je například Převratná hypotéka, úrovni svých služeb, dynamicky expandující pobočkové síti a příznivým hospodářským výsledkům. Srovnáním jednotlivých kritérií a ukazatelů se stala jednoznačně Nejlepší bankou 2011.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...