Cílem tohoto příspěvku je představit nově založené IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, jehož zakladatelem je společnost JUDr. David Karabec, s.r.o., která je specializovanou konzultační, poradenskou a vzdělávací společností se zaměřením na ochranu autorských a průmyslových práv, know-how, obchodní tajemství, licence, nekalou soutěž a franchising.
Základní služby České pošty patří k samozřejmostem našeho života. Považujeme je za tichého společníka, který vždy vyhoví. Ať je potřeba odbavit desítku dopisů, vyzvednout balík, vyřídit hromadnou rozesílku, či si u okénka přepážky na Czech Point nechat udělat výpis z obchodního rejstříku. Oranžové schránky, jimiž je protkaná naše země, bývají orientačním bodem, kde se sbíhá energie obce či městské čtvrti, jejímiž útrobami proudí emoce, pozdravy, ale i stížnosti nebo běžná administrativa. Těžko si umí dnešní generace dny všední i sváteční bez pošty představit. Ing. Roman Knap, generální ředitel České pošty, získal loni v prosinci významné ocenění v proslulé soutěži MANAŽER ROKU, a to za rok 2019. Probojoval se do Top 10, tedy mezi nejlepší lídry, kteří hodnotitelskou komisi zaujali nejen výsledky práce a uměním vést týmy k úspěchu, ale také osobitostí, charizmatem, talentem, s jehož pomocí se snaží zvládat manažerské procesy. Uplynulý rok byl pro něj hodně složitý, ale také poučný. Sám o něm řekl: „Nesesypali jsme se během koronakrize jako domeček z karet. Učili jsme se za pochodu.“ Jak? O tom je následující rozhovor:
Zahraniční podnikatelé loni koupili 2 556 českých firem, což je o čtvrtinu méně, než v roce 2019 a nejméně za posledních sedm let. České firmy nejčastěji kupovali Ukrajinci (692), Slováci (497) a s výraznějším odstupem Maďaři (148), Rusové (125), Rumuni (122) a Poláci (119).
Malé firmy mají v jednotlivých ekonomikách evropských zemí své nezastupitelné místo. Jak se ukazuje, velmi málo jich ale využívá možností v ochraně duševního vlastnictví.
Jediný český výrobce pro tepelné a zvukové izolace ze skleněných vláken, které slouží jak pro občanské, tak průmyslové a zemědělské stavby u nás a blízkých zahraničních sousedů. Firma Union Lesní brána, a.s., má nejen toto výsadní postavení na našem trhu, ale také dlouhou historii. V příštím roce to bude 150 let, kdy v Dubí u Teplic začala výroba, byť poněkud odlišného sortimentu v podobě tabulového a obalového skla. Dnes jde o nabídku vláknitých desek známou pod označením Rotaflex. Ve stavebnictví je to pojem, o němž nikdo nepochybuje. Mimo jiné i díky kvalitě, na niž si zde hodně dávají záležet. Jak potvrdil ředitel společnosti Ing. Jiří Zajíček, právě tuto orientaci nedávno posvětila i značka Czech Made:
Stálý Rozhodčí soud při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky působí jako nezávislý orgán pro rozhodování sporů nezávislými rozhodci podle předpisů o rozhodčím řízení (dále jen „Rozhodčí soud“). Tento Rozhodčí soud je mimo jiné také sudištěm pro spory o doménová jména .cz, přičemž řešení těchto sporů Rozhodčím soudem probíhá v současné době na základě Pravidel registrace doménových jmen v ccTLD .cz a Pravidel alternativního řešení sporů, která jsou v platnosti od 25. 5. 2018.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...