Mnohé firmy mají pocit, že chtějí-li postkoronavirovou krizi vyřešit, musí škrtat. A to je do jisté míry správně. Jako první se jejich pozornost stáčí k marketingovým aktivitám, kde se škrtá relativně snadno. Vedení společnosti je smířeno s faktem, že se jím vybudovaná značka nějakou dobu zkrátka „neuvidí“. Je to ale správný krok?
Ochránit nápad, na němž stojí podnikání, je pro firmu buď samozřejmost, anebo záležitost, jíž nevěnuje velkou pozornost. Mgr. Lukáš Zmeškal se během své praxe patentového zástupce setkává s oběma případy. Jako partner ve společnosti patentových zástupců Langrova, s.r.o., v Plzni i jako předseda Českého svazu vynálezců a zlepšovatelů či spoluorganizátor mezinárodní výstavy technologických novinek, patentů a inovací Invent Arena v Třinci (ta letošní se posouvá až na rok 2021) se již setkal s řadou příběhů, které svým způsobem píší dějiny podnikání u nás. Jak právě on nahlíží na ochranu duševního vlastnictví?
Úřad průmyslového vlastnictví podporuje podnikatele, firmy, vynálezce, inovátory, vědce a všechny ty, kteří chápou význam ochrany duševního vlastnictví. Jak jste si jistě již všimli, o jeho aktivitách píšeme pravidelně. Tentokrát bychom rádi připomněli, jaké typy ochrany duševního vlastnictví máte k dispozici a čím se vyznačují.
Když posloucháte Dr. Lucii Kotlářovou, máte po pár minutách jasno v tom, že musíte svůj život trochu změnit. Že je potřeba se lépe o sebe starat, vycházet sami sobě vstříc. Že se musíte mít rádi a nahlížet na svět s touhou dělat dobré věci, přemýšlet v souvislostech, a hlavně optimisticky. Věřit v pokrok a hledat cesty k tomu, aby ten pokrok byl pro vás užitečný. Lucie Kotlářová vede imunologickou kliniku v Jesenici u Prahy – InPharmClinic. Ta se zabývá diagnostikou a léčbou tělu vlastními látkami. Jinými slovy zkoumá, jestli vám nechybí, a pokud ano, pak doporučí, jak úbytek vyrovnat, a to včetně infuzí. Na kliniku přicházejí lidé s různými zdravotními problémy, včetně onkologických pacientů, podnikatelé a manažeři se syndromem vyhoření, alergici, jednotlivci s depresemi nebo třeba ti, kteří trpí chronickými virózami. Lucie Kotlářová nesčetněkrát přesvědčila, že je to především vitamín C, který dokáže spouštět seberegenerační procesy přispívající ke zdraví. Je nadšenou propagátorkou jeho nezastupitelné role v lidském těle. Mnoha klientům pomohla vylepšit kondici právě aplikací tohoto často v těle chybějícího vitamínu. Dokáže argumentovat oponentům na základě uceleného zkoumání a poznání, jemuž věnuje většinu svého profesního času a sil. Odborníky i laickou veřejnost se již několik let snaží přesvědčit o tom, že tak dostupný prostředek, jako vitamín C je, může být základním kamenem na cestě ke zdraví:
Česko postupně uvolňuje opatření přijatá v souvislosti s pandemií covid-19. K návratu do běžného fungování je ale ještě daleko. Plzeňský Prazdroj proto investuje více než 300 milionů korun do obnovy a návratu k normálnímu životu. Vyzývá firmy, instituce i širokou veřejnost – pojďme společně pomoci tam, kde to umíme, a nastartujme Česko!
O uskupení ICOM transport a. s. jsme na našich stránkách již několikrát informovali. Připomeňme si v malém shrnutí, že společnost je jedním z největších dopravních gigantů u nás, disponuje osmi sty autobusy, třemi sty souprav nákladních vozidel a zaměstnává více než 1800 pracovníků. O tom, jak letošní pandemie koronaviru společnost poznamenala, co vše musela překonávat a s jakými důsledky, a nakolik tato situace posílila vedení společnosti i samotné zaměstnance, jsme hovořili se Zdeňkem Kratochvílem, generálním ředitelem ICOM transport a. s.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...