Nedostatek lidí s potřebnými dovednostmi na trhu práce i přes různé snahy dusí firmy. Rychlý rozvoj informačních technologií, automatizace a robotizace nutí manažery firem, ale i další subjekty na trhu práce, hledat nová řešení a netradiční formy spolupráce. Jak se potvrdilo na setkání České asociace interim managementu a Asociace poskytovatelů personálních služeb nejde jen o samotný nábor pracovníků.
Že se i do jediné sušenky může promítat filozofie podnikání rodinné firmy, jsem si ověřila v následujícím rozhovoru. Biopekárnu Zemanka s.r.o. z Oříkova na Sedlčansku jsem dosud znala jako společnost, která má výjimečnou image a pověst vyhledávaného výrobce hlavně těmi, kteří dbají na hodnotu stravování. Kteří dají přednost kvalitě, jež je podložená ojedinělým přístupem k životu, smysluplností práce v oboru, specializací, vynalézavostí i snahou obohatit trh o potraviny mimořádného složení i chuti. Je to pekárna, jejíž tým vnímá pravidla udržitelnosti na naší planetě velmi osobně a přemýšlí v dimenzích budoucnosti. Jednatele Jana Zemana jsem se tedy zeptala:
Kvalitní čokoláda okouzlí za každých okolností. Nezevšední. Pobídne k ochutnání. Stačí kousek, jedna pralinka. Ta nejlepší čokoláda se nemlsá, jen vychutnává. V okamžiku, kdy nespěcháte, kdy si na ni uděláte čas. Kdy vnímáte, že ji vkládáte do úst a myslíte jen na ni. S noblesou a v okamžiku, který patří pouze vám. Špičkovou značkou čokolády jsou Andělské pralinky, které jsme již jednou na našich stránkách představili. Vyrábí je Martina Brandová v Lipníku nad Bečvou. Milují je však znalci vysoké jakosti napříč Českou republikou i mnohé celebrity světového kalibru. V září se chystá otevření jedinečné prodejny v Praze. Také o tom je následující rozhovor:
Novela zákona č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách, vstoupila v účinnost 1. ledna 2019. Hlavním důvodem změny zákona byla nutnost přenést do národní právní úpravy ustanovení směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2436, kterou se sbližují právní předpisy členských států o ochranných známkách (dále jen „směrnice“).
Vyvíjíte nové výrobky a chcete je pomoci uvést na trh, nebo potřebujete zafinancovat výzkum a vývoj? Rádi byste snížili náklady na provoz vašeho podniku a využili obnovitelné zdroje energie? Potřebujete investovat do rekonstrukce provozovny či obnovy strojového parku? Přemýšleli jste o využití finančních prostředků z EU prostřednictvím dotací, ale máte obavy z administrativní a časové náročnosti projektu? Poraďte se s odborníky. Na jednu z etablovaných poradenských společností na českém trhu se vypracovala společnost 201 consulting s.r.o. Zakladatelkou a jednatelkou je Ing. Pavlína Torhanová, která vám se svým projektovým týmem poskytne odborné posouzení vašich investičních záměrů a pomůže vám je v rámci dotačních programů zrealizovat. Zeptali jsme se jí na aktuální dotační možnosti a na to, co je třeba splnit, aby firmy na finanční podporu dosáhly:
Po ukončení testovacího provozu své administrativní budovy v Jeseníku, realizované ve standardu nZEB a podrobně sledované po dobu dvou let týmem pracovníků UCEEB (Univerzitní centrum energeticky efektivních budov), zaměřila společnost FENIX GROUP a.s. svoji pozornost i na podobně vybavené rodinné domy.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...