Petrof. Značka, která má víc než zvuk. Její tóny zní po celé zeměkouli. Loni oslavila 155. výročí na trhu. Není však samo sebou, že je ryze česká, žádaná a s image opírající se jak o tradici a léty prověřené hodnoty, tak o vlastenectví spojené s moderním pojetí businessu napříč kontinenty a empatickou komunikaci se zákazníkem. Petrof je značka plná osobních vztahů, otevřeného srdce i touhy experimentovat a okoušet nekonečné výzvy, které píší dějiny podnikání současnosti. Strategii úspěchu poodhalila Mgr. Zuzana Ceralová Petrofová, prezidentka skupiny PETROF:
Síť drogerií ROSSMANN podobně jako v minulých letech zachovala pozitivní růst. Uplynulý rok 2019 společnost úspěšně zakončila obratem ve výši deset miliard euro a zaznamenala tak celkový nárůst zisku o 5,7 %.
280 startupů z 59 zemí se přihlásilo do 11. akceleračního kola, což je dosud rekordní počet. Z nich bylo vybráno 6 startupů z 5 zemí. Tento obrovský zájem opět potvrdil globální pozici StartupYardu v oblasti technologických inovací.
Vzpomínám si, jak mi máma ráno balila namazaný chleba a kus ovoce do školy. Musel stačit papírový sáček od mouky, často použitý vícekrát. Dnes si děti odnášejí svačinu v hygienické a estetické potravinářské fólii. Zpravidla jde o výrobek Fresh’n’Roll oceněný značkou Česká kvalita, jejž na trh dodává Mirel Vratimov a.s. Se statutárním ředitelem této společnosti Milanem Rafajem jsme si povídali o záležitostech, které jsou s kvalitou spojeny, ačkoli nemusí být na první pohled patrné.
Ačkoli si to možná Pražané příliš neuvědomují, využívají možností nákupu a služeb jako každodenní samozřejmost v blízkosti svého bydliště zejména proto, že jim to ušetří čas i námahu, ale i proto, že si na to zvykli. A je to právě společnost Regata Čechy, a.s., která se stará o to, aby v jejích nákupních centrech bylo lidem stále příjemněji a pohodlněji. Představitelé uvedené firmy dokážou spolehlivě odhadnout, jak se budou měnit potřeby a přání zákazníků a podle toho oslovují jednotlivé nájemce, a především přizpůsobují strategickou koncepci veškerých inovací v tomto směru. Jaký byl z pohledu Filipa Votruby, ředitele závodu Obchodní domy Regata, uplynulý rok?
Příběh společnosti ORLING s.r.o. je naprosto mimořádný, a přece tak typický pro mnoho rodinných firem. Je postaven na světově jedinečných výsledcích českého vědce v oblasti výživy kloubů. Rozvinout se mohl jen v podmínkách obnovené demokratické společnosti. Vypráví o něm Ing. Kateřina Marie Dušková, spolumajitelka a jednatelka společnosti ORLING z Ústí nad Orlicí.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...