Krčmy a hostince, jak je známe z televizních pohádek, se už „nenosí“. Moderní cestovní ruch je sofistikované odvětví podnikání, které potřebuje vysokoškolsky vzdělané odborníky. Ať to jsou šéfové hotelů, majitelé penzionů, vizionáři gastronomie, nebo mistři cukráři, jež šíří slávu české kuchyně světem. Stejně tak jsou potřeba obětaví manažeři cestovních kanceláří, organizací nejrozmanitějšího typu až po nadšence regionálního turizmu nebo organizátory kulturních a společenských akcí. Služby přispívající k rozvoji naší ekonomiky vyžadují kapacity, jejichž jednoznačnou přidanou hodnotou a samozřejmostí je ucelené vzdělání. To jim systematicky již dvě desetiletí umožňuje Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r.o. S jejím jednatelem a a vedoucím katedry hotelnictví Ing. Petrem Studničkou, Ph.D., jsem hovořila právě při příležitosti 20. narozenin známé školy:
Vybrané dceřiné společnosti ze skupiny ČSOB mění během května a června svá sídla a korespondenční adresy. Stěhují se do nově postavené části centrály skupiny ČSOB v pražských Radlicích.
Výsledky pátého ročníku PowerUp! od InnoEnergy, kterého se účastnilo přes 300 startupů z 24 zemí střední a východní Evropy, byly vyhlášeny. Absolutní vítězem se stala společnost Danubia NanoTech ze Slovenska. Firma získala odměnu 50 000€. Spolu s penězi získal vítěz příležitost připojit se k programu Highway®.
Databáze průmyslověprávních informací jsou velice užitečným zdrojem znalostí. Jejich prostřednictvím lze získat údaje, které jen s obtížemi naleznete jinde. V některých případech dokonce platí, že tyto informace z jiných zdrojů vůbec získat nelze. Na následujících řádcích se o těchto poněkud nedoceněných pomocnících dozvíte více.
Určitě by se dalo říci, že manažerky a manažeři, kteří se probojovali do nominace soutěže MANAŽER ROKU, jsou svým způsobem geniální. Musí i chtějí toho zvládnout mnohem více než ostatní, jsou nositeli úchvatných myšlenek, které uvádějí do života, tedy jsou odvážní, také velmi optimističtí, výsledky jejich práce píší dějiny ekonomiky i celé společnosti. Dokážou stmelit a nadchnout tým. Jejich charizma je neopakovatelné, strhující. K takovým osobnostem patří Ing. Radim Kočí, generální ředitel společnosti MUCOS Pharma CZ, s.r.o. I on byl letos mezi těmi, kdož byli za rok 2018 zvoleni mezi skupinu nejlepších českých manažerů:
Nezaměnitelná osobnost, výrazná tvář českého i mezinárodního businessu, žena mnoha aktivit, činorodá podnikatelka, kterou jsem ještě nikdy neviděla zamračenou, odmítavou, nevlídnou. Vždy si najde čas, aby prohodila pár slov, zamávala na pozdrav, a hlavně se pořád usmívá. To je významný signál i charakteristický rys její povahy, jejího já. Ostatně ne nadarmo odborníci říkají, že řeč těla je prvkem, který člověku slouží, a že jak vyzařujete, tak vám osud vrací. Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny, jež je dnes součástí skupiny Packeta, vytvořila projekt, který si získal svojí užitečností nejen pozornost, ale i srdce tisíců uživatelů. Výsledky práce Simony Kijonkové zaujaly také porotu prestižní soutěže MANAŽERA ROKU, který vynesl jednoznačný verdikt k ročníku 2018 letos v dubnu na pražském Žofíně a tuto obdivuhodnou hybatelku dějinami businessu ohodnotil jako vítězku kategorie Služby.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...