E-shop Alza.cz prohlubuje spolupráci s firemními zákazníky a veřejným sektorem a přináší dosud nejkomplexnější nabídku produktů a služeb. Vedle širokého sortimentu a výhodných cen je to např. asistence vlastního obchodníka, řešení na míru, rychlé dodání a flexibilní možnosti financování.
Najít vhodný dárek pod stromeček zaměstnancům nebývá někdy jednoduché. Vánoční kolekce, čokolády, čaje, kalendáře, to vše jsou sice milé věci, ale už se trochu okoukaly. Co zvolit dárek, který bude ryze praktický a člověku bude dlouho připomínat, že ho nedostal jen jako vánoční, ale jako ten, který mu násobně zpříjemní mnohé pracovní úkony ještě dávno po svátcích?
Takřka každá firma hledá schopné pracovníky, ať už jde o dělnické profese technicky zaměřené, specialisty na marketing, nebo talentované manažery, kteří si dokážou poradit s jakoukoli složitou situací. Na rozdíl od doby před 20 lety, kdy mnozí šéfové nad staršími kolegy doslova ohrnovali nos, se chytří personalisté či majitelé společností zaměstnanců vyššího věku nezbavovali, ale naopak využívali jejich zkušeností, rozvahy, časových možností i praktických znalostí či loajality. Nyní, kdy přijímání zakázek firmami závisí z velké části na dostatku kvalifikovaných zaměstnanců, se mnozí s pokorou a úctou ke starší generaci vracejí.
V listopadovém vydání Prosperity jsme vás zasvětili do evropského patentového systému. V tématu jsme se rozhodli pokračovat také v prosinci. Rádi bychom totiž vzbudili ještě větší zájem firem a organizací o řádnou ochranu duševního vlastnictví s tím, že je vhodné znát i náležité procesní postupy. Věřím, že pro všechny, kteří si pozorně přečetli článek předchozí, může být toto pokračování užitečné.
Životní úroveň stoupá, v jídelníčku si můžeme dopřát vše, na co máme chuť. Přesto, nebo právě proto, odborníci varují, že se stravujeme nevhodně, což je dvojnásob škodlivé v případě dětí. Školní jídelny, na rozdíl například od restaurací, jako by stály stranou pozornosti. K těm, kteří školákům chtějí nabízet správnou výživu, patří EKOLANDIA. V soutěži Asociace kuchařů a cukrářů ČR Nejlepší kuchař roku ve společném stravování letos obsadila první příčku v kategorii Nejlepší moderní bezmasý pokrm. Jednatelka společnosti EKOLANDIA, školní catering, mateřská škola s.r.o., Mgr. Jana Bocek Teichertová nám prozradila více:
Husa domácí patří mezi nejstarší zdomácnělé ptáky. Někteří archeologové uvádějí její chov v Evropě již v mladší době kamenné. Svatomartinská husa patří k nejoblíbenějším českým tradicím spojeným se svátkem sv. Martina a vánočními svátky. Spolu s trendem posledních let využívat lokální potraviny přibývá obchodníků, kteří nabízejí na sváteční stůl pravou husu z České republiky. Pro chovatele jsou svatomartinské slavnosti vrcholem sezony a jeden z hlavních zdrojů příjmů. Na jednoho Čecha připadá ročně spotřeba okolo 200 gramů husího masa. Maso husy je u nás velice oblíbené, protože má vynikající kulinářskou kvalitu. Má tmavší barvu a je krátké, šťavnaté a velice jemné. Díky těmto parametrům nemohou podle odborníků husám z tuzemských chovů konkurovat husy z dovozu.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...