Úřad průmyslového vlastnictví dosáhl na poli řízení kvality vynikajících výsledků. Korunovány byly například loni oceněním Manažer kvality roku, jež loni udělila Česká společnost pro jakost Ing. Miroslavu Paclíkovi, Ph.D., řediteli odboru patentových informací a představiteli vedení pro integrovaný systém řízení ÚPV. Co všechno činnost související s kvalitou obnáší, jaký užitek Úřadu i jeho klientům dává a jakou inspiraci ostatním může poskytnout, o tom je následující rozhovor se jmenovanou osobností:
K nehmotnému majetku, převratným myšlenkám, ojedinělým řešením, nadčasovým pojetím problému se někdy chováme přímo macešsky. Jsme nepozorní, liknaví i líní je chránit, ať již ochrannou známkou, či přihláškou k patentu. Pouštíme své know-how do světa netuše, že nejen konkurence nespí. Jestli jsme majiteli řady firem, nebo jen podnikáme jako OSVČ, nemění to nic na tom, že bychom k „chytrosti“ vlastního počínání měli přistupovat zodpovědněji, tedy pomyslné dveře Úřadu průmyslového vlastnictví otevírat co nejčastěji. Významným pomocníkem nám může být patentový zástupce, člen Komory patentových zástupců České republiky. S jejím předsedou Ing. Romanem Bučkem jsem hovořila o poslání tohoto profesního uskupení:
Jednomu by se chtělo napsat, že TOS VARNSDORF a. s. je podnik s neobvyklou business aurou. Jeho management dokáže vytvářet strategické vize, které se právem zapisují do dějin českého i světového podnikání. Přitom v žádném případě nejde jen o snahu co nejvíce prodat, ale být užitečným, smysluplným dodavatelem zboží, které je potřeba. Záměrem je uspokojit zájem o stroje, které se uplatní v ekonomice napříč kontinenty, přicházet se sofistikovanými inovacemi, jež člověku usnadní používání obráběcích strojů a přiměje mozek obsluhy zdokonalovat se, tedy přemýšlet. A to vše ruku v ruce s mnoha synergickými souvislostmi až po výjimečnou péči o vlastní zaměstnance ve Varnsdorfu, včetně té nejmladší, učňovské generace. Rozvážné kroky v řízení firmy spojené s nebývalou odvahou jít do nových výzev vyústily v ojedinělou pozici na globálním trhu, v průběžné úspěchy, významná ocenění. Vyplynulo to ze slov Miloše Holakovského, obchodního ředitele TOS VARNSDORF:
Jak se může menší firma dostat na cizí trh a tam uspět? Potřebuje spolehlivého, znalého, prostě účinného pomocníka. Pokud se obrátí na regionální kancelář CzechTrade, udělá ten nejrozumnější krok. Hovořil o tom jednatel společnosti MORAM CZ, s.r.o., Antonín Koplík (na snímku vpravo s ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem).
Jan Skovajsa dle svých slov delegoval už jako dítě. Potřeba pracovat efektivně jej pak dovedla k nápadu založit myTimi, tým virtuálních asistentů, kteří dokážou pomoci téměř s čímkoliv, ať už jde o vyřizování na úřadech či tvorbu cestovatelského itineráře.
Rok 2019 se pro Prologis v České republice nesl ve znamení realizace hned několika skvělých projektů a posilování partnerství se zákazníky. S nimi loni pokračoval v úzké spolupráci, jež umožnila rozšíření nabídky služeb a řešení na míru potřebám podnikání.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...