Blíží se Mezinárodní strojírenský veletrh, který opět ukáže poslední novinky a trendy v oblasti průmyslových technologií. Ve dnech 7. až 11. října 2019 se v Brně představí více než 1.600 vystavovatelů z několika desítek zemí celého světa. Součástí bude interaktivní výstava zaměřená na digitalizaci průmyslu a řada doprovodných konferenčních i networkingových akcí.
Nedostatek lidí s potřebnými dovednostmi na trhu práce i přes různé snahy dusí firmy. Rychlý rozvoj informačních technologií, automatizace a robotizace nutí manažery firem, ale i další subjekty na trhu práce, hledat nová řešení a netradiční formy spolupráce. Jak se potvrdilo na setkání České asociace interim managementu a Asociace poskytovatelů personálních služeb nejde jen o samotný nábor pracovníků.
Že se i do jediné sušenky může promítat filozofie podnikání rodinné firmy, jsem si ověřila v následujícím rozhovoru. Biopekárnu Zemanka s.r.o. z Oříkova na Sedlčansku jsem dosud znala jako společnost, která má výjimečnou image a pověst vyhledávaného výrobce hlavně těmi, kteří dbají na hodnotu stravování. Kteří dají přednost kvalitě, jež je podložená ojedinělým přístupem k životu, smysluplností práce v oboru, specializací, vynalézavostí i snahou obohatit trh o potraviny mimořádného složení i chuti. Je to pekárna, jejíž tým vnímá pravidla udržitelnosti na naší planetě velmi osobně a přemýšlí v dimenzích budoucnosti. Jednatele Jana Zemana jsem se tedy zeptala:
Kvalitní čokoláda okouzlí za každých okolností. Nezevšední. Pobídne k ochutnání. Stačí kousek, jedna pralinka. Ta nejlepší čokoláda se nemlsá, jen vychutnává. V okamžiku, kdy nespěcháte, kdy si na ni uděláte čas. Kdy vnímáte, že ji vkládáte do úst a myslíte jen na ni. S noblesou a v okamžiku, který patří pouze vám. Špičkovou značkou čokolády jsou Andělské pralinky, které jsme již jednou na našich stránkách představili. Vyrábí je Martina Brandová v Lipníku nad Bečvou. Milují je však znalci vysoké jakosti napříč Českou republikou i mnohé celebrity světového kalibru. V září se chystá otevření jedinečné prodejny v Praze. Také o tom je následující rozhovor:
Novela zákona č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách, vstoupila v účinnost 1. ledna 2019. Hlavním důvodem změny zákona byla nutnost přenést do národní právní úpravy ustanovení směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2436, kterou se sbližují právní předpisy členských států o ochranných známkách (dále jen „směrnice“).
Vyvíjíte nové výrobky a chcete je pomoci uvést na trh, nebo potřebujete zafinancovat výzkum a vývoj? Rádi byste snížili náklady na provoz vašeho podniku a využili obnovitelné zdroje energie? Potřebujete investovat do rekonstrukce provozovny či obnovy strojového parku? Přemýšleli jste o využití finančních prostředků z EU prostřednictvím dotací, ale máte obavy z administrativní a časové náročnosti projektu? Poraďte se s odborníky. Na jednu z etablovaných poradenských společností na českém trhu se vypracovala společnost 201 consulting s.r.o. Zakladatelkou a jednatelkou je Ing. Pavlína Torhanová, která vám se svým projektovým týmem poskytne odborné posouzení vašich investičních záměrů a pomůže vám je v rámci dotačních programů zrealizovat. Zeptali jsme se jí na aktuální dotační možnosti a na to, co je třeba splnit, aby firmy na finanční podporu dosáhly:
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...