Vyhledáváte prodejny, kde jsou k vám vlídní, milí a pozorní? Kde se nespěchá a kde vládne pohoda? Kde najdete inspiraci, novinky v nabídce kosmetiky i oblasti zdravé výživy? Kde budete mít čas popřemýšlet, rozvážit si, a nakonec vložit do košíku? Zajděte do prodejen ROSSMANN. Překvapí vás voňavý svět rozmanitosti. Proč, to vyplynulo z rozhovoru s Ing. Vladimírem Mikelem, jednatelem společnosti ROSSMANN, spol. s r. o.:
Když jsem po delší době vcházela do Wellness Hotelu Step v Praze a do jeho restaurace Bohemia, na první pohled bylo zřejmé, kolik se toho tady změnilo, aby tato čtyřhvězda zářila ještě statečněji než v letech minulých, a to nejen prostředím. I zdejší ředitel Ing. Jiří Palát mi potvrdil, že hotel prodává dobrá kuchyně, a že kdo se zde jednou dobře nají a pochutná si, určitě se vrátí. Šéfkuchař Marek Péťa jeho názor sdílí. Navíc je patriotem kvalitního stravování podle osvědčených receptur, čerstvých domácích surovin, a tedy i pravé české kuchyně. Proč právě na ní dnes ve Stepu stavějí, to ozřejmil Jiří Palát: „Celý život jsem cestoval po světě, řídil jsem různé projekty, a tak jsem měl možnost poznat i mnoho zahraničních hotelů, restaurací, zvyklostí. Když je člověk tam či onde, chce okusit něco místního, co patří k tamní kultuře, ať je to šašlik, nebo pirožky, sýry, nebo vyhlášená vína. A protože 80 % naší klientely tvoří zahraniční hosté, rozhodli jsme se, že jim začneme nabízet to tradiční, co se vaří v Čechách.“ A jak to všechno bylo a probíhá, na to jsem se ptala Marka Péti:
Před osmi lety jí začala chybět ženská energie, protože její pracovní pozice byly pouze v průmyslových odvětvích, které byly a jsou převážně doménou mužů. A tak vstoupila do Klubu manažerek, který založila a dodnes vede PhDr. Lenka Tomešová. Od té doby se účastní spousty akcí, které klub pořádá, získala řadu kamarádek, nový pohled na mnoho manažerských otázek, ale také inspiraci jak pro pracovní, tak osobní život. Jak stihne všechno to, co dělá a co ji baví, to vážně nevím. Protože:
Největší evropský výrobce elektrických topných systémů a významný český exportér, společnost FENIX GROUP a.s., prezentoval koncem září před novinářskou veřejností své hospodářské výsledky a představil novinky. Tržby celé skupiny za rok 2018 dosáhly výše 1,591 mld. korun a proti výsledkům roku 2017 se zvýšily o 11 %. Loňský rok tak byl z tohoto hlediska nejlepší v celé historii firmy. Na rekordních číslech se i letos výrazně podílel český trh, který je z pohledu objemu tržeb v posledních letech jedničkou celé skupiny. Od února 2019 do ní patří i polská společnost LUXBUD Sp.z.o.o., která nyní vystupuje pod názvem FENIX Polska Sp.z.o.o. Po loňské akvizici v Německu je to další rozšíření, v současnosti tak působí prostřednictvím vlastních firem holding Fenix Group už v osmi evropských zemích.
Rodinná společnost USSPA s. r. o. je prvním a největším českým výrobcem spa. Na trh dodává ucelený sortiment vířivek pro každé použití – privátní spa, termální bazény swim spa a profesionální vířivky pro komerční použití. Vše se rodí v továrně v Dolní Dobrouči od návrhu, přes design až po výrobu. Firma za svou téměř pětadvacetiletou historii přinesla celou řadu inovací, které posouvají celý obor spa kupředu. Je také držitelem několika patentů, prestižních světových ocenění za design Red Dot Design Award a Good Design Award, certifikátu kvality CZECH MADE a mnoha dalších. Svou produkci USSPA vyváží do více než dvaceti zemí, ve Španělsku má dceřinou společnost. Ředitelku Ing. Kateřinu Kadlecovou jsem požádala v souvislosti s výraznou orientací firmy na kvalitu o rozhovor:
Římskokatolické Biskupství českobudějovické vstoupilo do největší české záložny Artesa. Biskupství získalo ve spořitelním družstvu prostřednictvím majoritního akcionáře Artesa Capital, a. s. podíl 9,5 procent akcií.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...