INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Firmy

12. březen 2015

V České  republice  funguje  na  246  franchisových  konceptů  a  5272 franchisantů. Obliba podnikání pod zavedenou značkou nadále roste a přináší s sebou řadu novinek. Jednou z nich je posilování pozice zahraničních značek.

11. březen 2015

Sedmý ročník inovačních voucherů, který spustilo Jihomoravské inovační centrum s podporou Brna, přináší větší šance místním firmám. O stotisícové poukazy na výzkum se dosud ucházely společnosti z celého světa, nyní o ně mohou žádat pouze podniky se sídlem či provozovnou na jižní Moravě. Brno dá letos na spolupráci firem s vědci opět 4 miliony korun, voucher tedy získá nejméně 40 firem. Žádat mohou do 29. dubna.

10. březen 2015

Výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce“ ukazují, že zaměstnavatelé pro 2. čtvrtletí očekávají zvýšený náboru zaměstnanců. Společnost Manpower Česká republika zveřejnila výsledky pro druhé čtvrtletí roku 2015. Sedm procent firem očekává nárůst počtu pracovních sil, 3 % předpovídají snížení počtu pracovních sil a 88 % zaměstnavatelů nepředpokládá žádné změny. Na základě těchto údajů vykazuje Čistý index trhu práce pro Českou republiku pro druhé čtvrtletí 2015 hodnotu +4 %. „Ekonomický vývoj v České republice byl v roce 2014 poměrně pozitivní a vyhlídky pro rok 2015 jsou ještě optimističtější. To se konečně výrazněji odráží na růstu poptávky po nových zaměstnancích, zejména v odvětvích automotive, logistika, IT a call centra,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká a Slovenská republika.Porovnání organizací podle velikosti V příštím čtvrtletí se očekává nárůst náborových aktivit ve všech čtyřech kategoriích podniků podle velikosti. Zaměstnavatelé velkých společností hlásí nejoptimističtější náborové plány s Čistým  indexem  trhu  +31  %.  Ostatní  následují  s umírněnějšími  očekáváními.  Střední společnosti s Indexem +9 %, malé s +5 % a mikropodniky s +4 %.Porovnání dle odvětví Zaměstnavatelé v sedmi z 10 odvětví předpovídají pro nadcházející čtvrtletí zvyšování počtu pracovních sil. Nejsilnější Index předpovídá odvětví Výroba a rozvod elektřiny, plynu a vody s Čistým indexem trhu práce +8 %. Příznivé náborové prostředí mohou očekávat uchazeči o práci  také  v  odvětví  Zemědělství,  myslivost,  lesnictví  a  rybolov  a  Finance,  pojištění, nemovitosti a další služby podnikům s Indexem +7 % a dále ve Zpracovatelský průmysl s Indexem  +6  %.  Na  druhé  straně,  dvě  odvětví  očekávají  pokles  počtu  pracovních  sil, především odvětví Těžba nerostných surovin hlásí Index -6 % a mírný pokles se očekává ve Stavebnictví (-1 %).Regionální srovnání v rámci ČR Zaměstnavatelé ve dvou regionech očekávají v příštím čtvrtletí nárůst počtu pracovních sil. Nejsilnější Čistý index trhu práce +9 % hlásí Morava. Zaměstnavatelé v Čechách hlásí Index ve výši +3 % a v Praze zůstává Index stabilní s hodnotou 0 %. V porovnání s předchozím čtvrtletím se náborové plány zvýšily ve dvou ze tří regionů. Zaměstnavatelé na Moravě hlásí nárůst o 7 procentních bodů a v Čechách o 4 procentní body. V Praze je relativní pokles o 3 procentní body.Globální pohled Hodnoty Indexu se ve srovnání s 1Q 2015 a 2Q 2014 různí. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se Index zlepšil v 15 zemích a poklesl v 18 zemích. V meziročním srovnání Index posílil v 18 zemích a oslabil ve 20. Nejsilnější náborové prostředí z globálního hlediska hlásí zaměstnavatelé v Tchaj-wanu, Indii, Japonsku a Panamě. Nejslabší – a jediné negativní – náborové prostředí hlásí Itálie a Brazílie. Další výsledky průzkumu Manpower Index trhu práce budou zveřejněny 9. června 2015.O průzkumu „Manpower Index trhu práce“Průzkum Manpower Index trhu práce se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Česká republika je jednou ze 42 zemí a oblastí, ve které průzkum probíhá. V rámci projektu Manpower Index trhu práce pro 2. kvartál roku 2015 byli osloveni zaměstnavatelé reprezentativního vzorku 750 zaměstnanců v České republice a byla jim položena stejná otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v druhém čtvrtletí 2015 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“Průzkum  „Manpower  Index  trhu  práce“  se  provádí  každé  čtvrtletí  za  účelem  sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Průzkum probíhá již více než 50 let a za tuto dobu se stal jedním z nejdůvěryhodnějších průzkumů náborové aktivity na světě. Manpower Index trhu práce je založen na dotazování více než 65 000 zaměstnavatelů z veřejného i soukromého sektoru napříč 42 zeměmi a je považován za vysoce důvěryhodný ekonomický indikátor.Průzkum Manpower Index trhu práce nyní probíhá v těchto 42 zemích a oblastech světa: Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Bulharsko, Česká republika, Čína, Finsko, Francie, Guatemala, Hongkong, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kostarika, Kanada, Kolumbie, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Norsko, Panama, Peru, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko,  Švýcarsko, Tchaj-wan,  Turecko,  USA a  Velká  Británie.  Projekt  odstartoval  ve Spojených státech a Kanadě v roce 1962 a v roce 1966 se zapojila také Velká Británie. V roce 2002 se připojují Mexiko a Irsko, o rok později pak dalších 13 zemí. Nový Zéland se přidává v roce 2004, Čína, Indie, Švýcarsko a Tchaj-wan v roce 2005 a Argentina, Peru, Kostarika a Jihoafrická republika v roce 2006. V roce 2008 se do projektu zapojují i Česká republika,  Guatemala,  Kolumbie,  Polsko,  Rumunsko  a  Řecko,  v roce  2009  Maďarsko a Brazílie,  v roce  2010  Panama,  pro  rok  2011  Bulharsko,  Izrael,  Slovensko,  Slovinsko a Turecko, v roce 2012 Finsko.Více  informací o průzkumu a detailní výsledky za  všechny země  najdete  na stránkáchwww.manpowergroup.com v sekci Research Center nebo na  http://www.manpower.cz/index- trhu-prace.phpO společnosti ManpowerGroup Společnost   ManpowerGroup™   (NYSE:   MAN)   je   více   než   65   let   světovým   lídrem v poskytování  inovativních   služeb  a  řešení  na  míru,   které  pokrývají  životní  cyklus zaměstnance a pomáhají jejím klientům dosáhnout svých cílů a zvýšit svoji konkurenceschopnost. Skupina   společností   ManpowerGroup,   fungující   pod   značkami Experis™,  Manpower®,  ManpowerGroup™ Solutions a Right  Management® pomáhá400 000 klientům v 80 zemích a oblastech zlepšit výkonnost jejich pracovníků a více než600 000 uchazečům zajistí odpovídající práci. ManpowerGroup byla v roce 2014 již po čtvrté jmenována jednou ze světových nejetičtějších společností, a posílila tím svoji pozici jakonejdůvěryhodnější společnost ve svém oboru.Více informací o tom, jak vám ManpowerGroup může pomoci uspět, najdete na www.manpowergroup.com.ManpowerGroup v České republice V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 8000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2014, díky své síti 25 poboček, ManpowerGroup našel pro 1000 klientů 19 000 nových zaměstnanců. Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz.

9. březen 2015

Poradenská společnost EY zveřejnila výsledky svého prvního celoevropského průzkumu mezi malými a středními podniky (SME) European Mid-Market Barometer. Průzkum se zaměřoval na pozici SME na jejich národních trzích. Necelá jedna třetina českých firem podle něj očekává v následujícím půlroce oživení svého podnikání. Většina SME u nás (62 %) si ale zatím zachovává spíše rezervovaný pohled a očekává stagnaci. Naproti tomu v celoevropském měřítku počítá téměř 50 % malých a středních podniků se zlepšením. Velmi zajímavá bude Česká republika v nadcházejícím období také pro investory. Investice chce u nás navýšit 32 % malých a středních podniků.

9. březen 2015

V roce 2014 došlo poprvé od roku 2007 k vyššímu nárůstu nových firem – o 4,9 %. Nejvíce se na počtu nově založených podílely společnosti s ručením omezeným a akciové společnosti. Celkem vzniklo 25,5 tisíce obchodních společností, 5,7 tisíce jich zaniklo. Vyplývá to z analýzy dat portálu www.informaceofirmach.cz, který obsahuje údaje o podnikatelských subjektech z České i Slovenské republiky.

3. březen 2015

Reintegraci odsouzených se obecně prospěšná společnost CPPP o.p.s. věnuje již zhruba pět let. Původní idea přitom byla taková, že CPPP o.p.s. zajistí klientům z řad odsouzených kurzy dřevovýroby či kovovýroby a poradenství po propuštění. Samotná pracovní místa pak měly poskytnout výrobní firmy zejména ze Středočeského kraje. Jenomže praxe byla výrazně složitější – a proto vznikl sociální podnik Pointex Plus, s.r.o.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3