Aféra s emisemi automobilů nebere konce. Když prasklo na Volkswagen, že používal „dvojí metr" pro své dieselové motory, aby při testech splňovaly přísné normy Euro, nikdo netušil, že špína se vylije i na další značky. Poslední informace hovoří o tom, že v Německu budou prověřovat software i automobilky Daimler (vozidla Mercedes). Nejde pouze o stovky miliard korun, které musí zaplatit VW za poškozování životního prostředí a spotřebitelů, jde rovněž o důvěryhodnost celého businessu. Tvrdé emisní limity byly zavedeny s podporou výrobců nejen z ekologických, ale i konkurenčních důvodů. Pouze několik největších hráčů může investovat dostatek prostředků na vývoj stále čistších pohonných jednotek. Ostatní buď zkrachovali (u nás například LIAZ), nebo jsou nuceni nakupovat motory cizích značek (Tatra). Stále není jasné, kdo všechno ještě v emisních podvodech „jel“ a proti komu se nakonec tato kauza obrátí. Platí stále, že podvod se nevyplácí?
Pavel Kačer