Chcete darovat část vašich peněz některé z neziskovek? Nevíte, pro kterou se rozhodnout? Jak poznat, že vámi svěřené peníze půjdou opravdu na daný účel? Značku spolehlivosti mají nově i neziskové organizace. Označení „Spolehlivá veřejně prospěšná organizace“, obdrží pouze neziskové organizace, které prošly důkladným hodnocením.
Pokud chcete pomoci neziskové organizaci a poskytnout jí finanční dar, není to vždy jednoduché.Obzvlášť, pokud si vybíráte neziskovku podle dostupných informací. Web má totiž jen třetina tuzemských neziskových organizací. Z nich pouze necelá polovina zveřejňuje informace o tom, z jakých zdrojů jsou financované a jak hospodaří s penězi dárců. Chybí poslání, účel i zveřejnění základních organizačních dokumentů. Existují ale neziskové organizace, kterým tento špatný stav není lhostejný. Asociace veřejně prospěšných organizací ČR (AVPO ČR) se proto pustila do boje za zlepšení transparentnosti neziskového sektoru a začíná udělovat značku spolehlivosti. Od poloviny března rozjíždí osvětovou kampaň o hodnocení spolehlivosti ve všech krajských městech republiky.
Co s poškozenou platební kartou, kterou už banka nemůže vydat a čeká ji jedině skartace? Šance vdechnout odpadu nový život se chopili designéři projektu Trash Made, kteří navrhli prototypy dárků a ty pak vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč. K výrobě využili 7 000 nepoužitelných platebních karet ČSOB a výsledkem je přes 6 000 výrobků – dárků v podobě náušnic, trsátek, záložek do knih a spon do vlasů. Dárky tak dělají radost nejenom klientům banky, ale také pracovníkům chráněné dílny, kteří mohou svým dílem přispět k obecně prospěšné recyklaci odpadu.
Za posledních sedm let rozdala ČSOB na dobročinné účely téměř čtvrt miliardy korun. K jubileu svých padesátých narozenin ocenila práci pěti neziskových společností a každé přispěje částkou 10 000 Kč. O tom, komu peníze půjdou, hlasovali sami zaměstnanci. Na šestý projekt putuje výtěžek z prodeje pečiva přímo v bance.
53. místo v celosvětovém žebříčku vnímání korupce ve veřejném sektoru, který vydává mezinárodní organizace Transparency International (TI), hodnotí Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) i nadále jako špatný signál pro současné i potenciální německé investory. Zlepšení o čtyři příčky oproti loňsku je sice krok správným směrem, avšak ve srovnání s 31 evropskými zeměmi obsadilo Česko opět až 25. místo. Vysoká míra korupce v českém prostředí je negativně hodnocena i v průzkumech ČNOPK mezi členskými a dalšími německými firmami.
Společnost České dráhy, a.s., úspěšněabsolvovala recertifikační audit a získala certifikáty podle ISO 9001, OHSAS 18001 a ISO 14001. Nově získala certifikáty v oboru Zabezpečení přepravy osob a zásilek v dálkové a regionální dopravě vydané nezávislým akreditovaným certifikačním orgánem, mezinárodní společností Bureau Veritas. Certifikáty potvrzují, že systém managementu pro oblast kvality, bezpečnosti práce a životního prostředí je náležitě dokumentován, udržován a průběžně zlepšován. Slavnostní předání certifikátů úseku osobní dopravy proběhlo za přítomnosti představitelů Českých drah a Bureau Veritas v sídle společnosti v Praze.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...