Již od roku 2010 se finanční skupina AXA Group zaměřuje na snižování uhlíkové stopy svých zaměstnanců. Ve svých řadách proto podporuje práci z domova, využívání veřejné hromadné dopravy, carsharing, jízdu do práce na kole nebo videokonference namísto služebních cest. Z aktuálního průzkumu AXA Group vyplývá, že v roce 2014 se AXA těmito nástroji podařilo snížit celkové množství produkovaných emisí o 36 %.
Finanční skupina AXA věnovala v uplynulém roce na společensky odpovědné aktivity téměř 1,5 milionu Kč. Podeváté v řadě podpořila grantový program Na zelenou Nadace Partnerství, který se zaměřuje na bezpečnost dětí v dopravním provozu, dlouhodobě se věnuje také tématu finanční gramotnosti dětí na základních a středních školách prostřednictvím podpory projektu ŠIK a rozvoji dobrovolnických aktivit svých zaměstnanců.
Jako jeden z hlavních partnerů SOS dětských vesniček pokračuje společnost DB Schenker v rozvoji vzájemné spolupráce, připravuje společné projekty, poskytuje bezplatné přepravy a zapojuje do pomoci dobrovolníky z řad zaměstnanců. Jen v loňském roce přispěla čtvrt milionem korun.
Ani letos neporuší AGC Flat Glass Czech svou adventní tradici a u příležitosti středečního vánočního koncertu předal finanční podporu potřebným. Stejně jako vloni daroval největší evropský výrobce plochého skla 100.000,- Kč společnosti Arkádie, která zajišťuje komplexní péči o zdravotně postižené. Dalšími 50.000,- Kč obdarovala firma handicapovaného sportovce Jozefa Suchého.
Teplická AGC Flat Glass Czech, největší evropský výrobce plochého skla, bodovala v další soutěži. Tentokrát firma získala Cenu Ústeckého kraje za společenskou odpovědnost mezi největšími zaměstnavateli regionu. O vítězství rozhodla především dlouhodobě nadstandardní péče o zaměstnance a podpora potřebných v rámci regionu Ústeckého kraje. O oceněných rozhoduje Ústecký kraj společně s Radou kvality ČR a Hospodářskou a sociální radou Ústeckého kraje. Cenu, která byla letos vyhlášena poprvé, si zástupci firmy převzali dnes na krajském úřadě z rukou hejtmana.
Již podruhé v tomto roce podpořila Poštovní spořitelna v rámci Regionálního fondu rozvoje s podtitulem „souSedíme si“ rozvoj sousedských vztahů v regionech více než milionem korun. V jarním kole získaly neziskové organizace téměř 1,4 milionu korun, v podzimním kole jim Poštovní spořitelna rozdělila prostřednictvím Nadace Via celkem 1 191 734 korun. Do podzimní části programu na podporu dobrého sousedství se přihlásilo 51 projektů, z nichž 21 získalo finanční podporu.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...