V minulých číslech Prosperity jsme představili společenskou odpovědnost (CSR) formou komiksu a v druhém díle jsme ukázali, že společenská odpovědnost není žádný strašák na podnikatele, ale naopak nástroj, který
Společnost AGC Automotive Czech z Chudeřic u Bíliny, největší závod na výrobu autoskel v Evropě, bude významně podporovat rozvoj technického vzdělávání v regionu. Firma dnes založila vlastní dárcovský fond, do kterého vložila 350.000,- Kč. Peníze budou směřovat na podporu a rozvoj technických středních škol a dalších institucí a organizací zaměřených na technické vzdělávání mladých lidí tento a příští rok. Správcem dárcovského fondu se stala Ústecká komunitní nadace.
ČSOB ve spolupráci s organizací P3 – People, Planet, Profit, o.p.s. v létě otevřela třetí ročník grantového řízení Stabilizace sociálních podniků na podporu sociálního podnikání. Šesti vítězným sociálním podnikům rozdělí celkem 840 tisíc korun. Kromě přímé finanční podpory každý z podniků získá i odborné poradenství.
Lze spojit byznys s pomocí druhým a zlepšováním světa okolo nás? Stále vyšší počet podnikatelů v Česku ukazuje, že to možné je. UniCredit Bank a UniCredit Foundation se ve spolupráci s Nadací Via rozhodly, že tento
Letos již po šesté podpořila ČSOB v rámci Nadačního programu vzdělání projekty, které se soustředí na finanční gramotnost. Nově podpořila také projekty zabývající se bezpečností v online prostředí. Banka se v poslední době tématu bezpečnosti v online prostředí intenzivně věnuje, a proto považuje za důležité vzdělávání v této oblasti. Téma bylo pozitivně přijato i mezi samotnými účastníky programu.
Česká asociace pro psychické zdraví (ČAPZ) spustila kampaň JDE TO. Společně zpátky do života. Chce upozornit na všechny možnosti zdravotní péče a následné léčby pro pacienty s duševním onemocněním schizofrenního typu. Jejím cílem je také ukázat veřejnosti, že při komplexní péči jsou tito pacienti schopni se začlenit do běžného života.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...