Ve Voděrádkách u Prahy se nachází velice svérázný ale originální objekt, který má šarmu na rozdávání. Areál Home of AV je místem, kde se v létě pořádají divadelní představení, v zimě pak hostí akce typu tisková konference. Historie tohoto místa je kuriózní. Jeho noví majitelé totiž s překvapením zjistili, že se na jeho pozemku nachází černá skládka.
Ochrana životního prostředí je už po mnoho let v centru zájmu mnoha firem, zejména automobilek. Tyto snahy v posledních letech zesilují a rozšiřují se na různé oblasti. Změny v technice samotných vozidel už nestačí.
Jednou z priorit podnikání dvou největších obchodních řetězců v České republice, Lidlu a Kauflandu, je ekologický přístup a trvalá udržitelnost. V rámci mezinárodní strategie REset Plastic obchodní skupiny Schwarz, jíž jsou oba řetězce součástí, dlouhodobě usilují o snížení množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech, kdy odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál.
Ochrana životního prostředí a trvalá udržitelnost jsou jednou z priorit největších obchodních řetězců v České republice Kauflandu a Lidlu. Oba patří do skupiny Schwarz, která ve svých závazcích v této oblasti vychází z mezinárodní strategie REset Plastic, jejíž vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“.
Holčičkám panenky a klukům autíčka… stereotyp, který platí po staletí. Někdy ale není na škodu se od zažitých stereotypů odvrátit.
Čtvrtý největší automobilový koncern na světě, skupina Stellantis, se kromě výroby automobilů dlouhodobě a intenzívně věnuje také projektům společenské odpovědnosti. Nejčastěji se jedná o ekologická témata, jako jsou snižování emisí či eliminace uhlíkové stopy. Stellantis se ale zabývá také sociálními otázkami, například rovnoprávností žen v pracovním prostředí či podporou studentů.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...