Reklama bude v nadcházejících třech letech nadále posilovat – podle předpovědi se globální reklamní investice zvýší ze 3,9 % v roce 2013 na 5,5 % v roce 2014. V roce 2015 mediální agentura ZenithOptimedia očekává zvýšení o 5,8 % a v roce 2016 dokonce o 6,1 %. Tento růst potáhne zlepšení světové ekonomiky, čím dál tím častější programatické nakupování reklamy a rychlý vzestup mobilní reklamy.
Podle očekávání se meziměsíčně ceny v ČR nezměnily (0,0 % m/m). Na jedné straně lehce zdražily potraviny a sezónní oblečení, na straně druhé zlevnily zájezdy.
Zimní teploty letos dosáhly nadprůměrných měsíčních hodnot a březen byl vůbec nejteplejším za posledních více než 50 let. Češi proto výrazně ušetřili za vytápění. Domácnosti by však neměly spoléhat pouze na počasí – jediným opatřením, které jim dlouhodobě zajistí nižší účet za teplo, je investice do snížení energetické náročnosti budovy. Nízká spotřeba se také pravděpodobně projeví ve vyšší ceně tepla v roce 2014.
Podle čerstvě zveřejněných čísel vývoz v národním pojetí se v únoru meziročně zvýšil o 15,3 % (na 252,5 mld. Kč). Protože však došlo i k nárůstu dovozu o 17,9 % (na 238,9 mld. Kč), skončila v únoru bilance zahraničního obchodu v národním pojetí přebytkem „jen“ 13,6 mld. Kč, což představovalo meziroční zhoršení o 2,8 mld. Kč.
Na posledním jednání se vláda mimo jiné zabývala plněním exportní strategie České republiky za uplynulý rok. Petr Knap, vedoucí partner společnosti EY pro veřejný sektor, v této souvislosti doporučuje jasněji stanovit hlavní ukazatele, podle kterých budeme úspěch této strategie hodnotit, a především znovu vybudovat silnou značku "Made in Czech Republic".
I únorové výsledky z průmyslu potěšily. Výroba se meziročně zvýšila o 6,7 %, oproti lednu vzrostla o 1,7 %. Podle očekávání pomáhají průmyslu vzhůru především automobilky. Pozitivní trend se však týká nejen jich, protože výroba roste ve většině tuzemského průmyslu. Zvyšuje se produkce kovových a plastových výrobků, naopak slabší byla tentokrát produkce strojírenství a energetiky.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...