Vyspělé akciové trhy si stejně jako v předchozím měsíci připsaly mírné zisky. K jemnému ekonomickému oživení dochází po celém světě, i když investory svazovaly obavy z ukrajinské krize. Vzestup v poslední době zaznamenává i zboží dlouhodobé spotřeby. Právě v tomto segmentu lze najít vhodné příležitosti. Za pozornost stojí především ty oblasti, kde zatím nevidíme uspokojivou ziskovost.
Zájem Čechů o výjezdy do zahraničí byl v loňském roce pod tíhou dlouhotrvající recese a absence růstu mezd nejnižší od roku 2006. Češi loni uskutečnili necelých 4.2 milionů zahraničních cest, což bylo meziročně o 4% méně a v porovnání s rekordním rokem 2008 to znamenalo snížení dokonce o 16%.
Společnost DHL, přední světový poskytovatel logistických služeb, zveřejnila druhé vydání studie Logistics Trend Radar s rozšířeným obsahem a v nové podobě. Aktuální zpráva vychází z prvního vydání. Líčí nedávné vývojové trendy identifikované již v roce 2013 a doplňuje obrázek představením trendů nových. Zpráva odborníkům nastiňuje budoucí podobu logistiky a výzvy, které je čekají, ale ukazuje také vyvíjená řešení, například maloobchodní prodej několika kanály či prediktivní nakupování.
Jak využívají české firmy public relations? To byla hlavní otázka výzkumu realizovaného agenturou Focus Agency, s.r.o. Průzkum byl proveden metodou CAWI s předchozím telefonickým oslovením respondentů a zapojilo se do něj celkem 404 společností od malých a středních podniků až po ty s více než 3000 zaměstnanci. 63 % z nich mělo v loňském roce obrat nad miliardu korun.
Český spotřebitel v uplynulých dvou letech výrazně šlápl na brzdu. Nárůst nezaměstnanosti a dva roky poklesu reálné mzdy v řadě se odrazily v historicky nejvýraznějším propadu české spotřeby. Hlavním viníkem špatné nálady na českém pracovním trhu byl prudký propad domácích investic, a to v soukromém i veřejném sektoru.
Češi touží mít svůj vlastní byznys a být nezávislými. To ukázal průzkum společnosti Shoptet, ve kterém 85 % dotázaných odpovědělo, že o vlastním podnikání přemýšlí nebo jej již mají. Tento fakt dokazují i statistiky, kdy na 1000 obyvatel připadlo ke konci minulého roku 223 podnikatelů.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...