Jeden z největších evropských výrobců autoskel, AGC Automotive Czech zvýší v průběhu následujícího roku průměrné mzdy dělnických profesí o více než 13 procent. První růst chystá firma již od 1. března o 6 procent. V lednu 2018 mzdy vzrostou o další tři procenta. Zároveň firma patřící do skupiny AGC, která v Chudeřicích na Teplicku zaměstnává na 2700 lidí, nově zavede měsíční pohyblivou složku mzdy v minimální výši 1.000 korun. Vedení firmy se na tom dohodlo s odbory v dnes podepsané nové kolektivní smlouvě platné na 2 roky.
Hotelová skupina AccorHotels uzavřela dohodu o dlouhodobém partnerství se skupinou Banyan Tree Holding, nejvýznamnějším provozovatelem vyhlášených lázní a resortů v Asii. Pro skupinu AccorHotels se jedná o vstupní investici ve výši 16 milionů EUR. Skupina AccorHotels bude spolupracovat na vývoji a správě hotelů a resortů nejprestižnější značky Banyan Tree a na oplátku Banyan Tree bude mít přístup nejen k celosvětovému rezervačnímu a prodejnímu systému skupiny AccorHotels, ale i k jejímu věrnostnímu programu Le Club AccorHotels.
Firma AGC Automotive Czech z Chudeřic je nejrychleji rostoucím českým exportérem. Jeden z největších evropských výrobců automobilových skel zvýšil mezi roky 1993 až 2015 vývoz do zahraničí nejvíce ze všech českých firem. Vyplývá to z výsledků ankety Exportér roku, které v pondělí vyhlásil Střední podnikatelský stav a Asociace pro podporu podnikání. AGC Automotive Czech je zároveň firmou s největším objemem exportu mezi podniky v Ústeckém kraji. Každé šesté auto v Evropě je kompletně zasklené skly vyrobenými v Chudeřicích.
Teplická keramička vyrobila již 16 milionů kusů koupelnové sanitární keramiky pod značkou Ideal Standard. Výroční kus vyjel z pece 12. prosince zhruba kolem 12. hodiny a bylo jím umyvadlo z nové luxusní série Connect Air. Keramička potřebovala na výrobu 16 milionů kusů zhruba 24 let. První výrobky se značkou Ideal Standard totiž vyjely z pecí v roce 1992, kdy se firma stala součástí stejnojmenné světové skupiny.
Cedric Maloux je rodilý Pařížan, ale žije a pracuje v České republice již od roku 2003. V současné době vede nejstarší akcelerátor v ČR StartupYard, s nímž spolupracuje již od začátků v roce 2011. Předtím podnikal 20 let v oblasti startupů a technologických firem. Svou první internetovou společnost založil v roce 1996. Jeho nejznámější firmou byla česká společnost AllPeers, která získala velkou pozornost a ocenění před šesti lety, kdy do ní investovaly fondy Index Ventures a Mangrove Capital Partners. Je bývalým ředitelem společnosti Geewa, kterou posunul od lokální české herní firmy k mezinárodnímu úspěchu hrou Pool Live Tour pro Facebook, kterou každý měsíc hrají miliony lidí. Cedric Maloux nám odpověděl na několik otázek týkajících se startupů.
Na nedávné tiskové konferenci v Praze společnost Penny Market oznámila, že bude i nadále podporovat nabídku od českých dodavatelů, a zvyšovat tak zastoupení českých domácích potravin v sortimentu svých prodejen v České republice. Oznámení v podobě dokumentu „Prohlášení společnosti Penny Market s.r.o. o podpoře českých dodavatelů potravin“ s podporou Ministerstva zemědělství ČR v čele s Marianem Jurečkou svým podpisem stvrdili zástupci společnosti.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...