Nezaměstnanost v Česku předchozí měsíc dosáhla 7,5 procenta, byla tedy stejná jako v červenci. Podle slov zástupců Soukromé střední školy výpočetní techniky na pražském Proseku (SSŠVT) se za zdánlivou stagnací skrývá nejvyšší počet lidí bez práce za bezmála půlrok. Alarmující je stav nezaměstnaných z řad absolventů škol. Na úřadech práce po celé zemi se jich sešlo koncem července 25 tisíc, což představuje opět nejhorší stav za posledních osm let. Škola radí zaměřit se na obory s lepší budoucností, mezi které IT bezesporu patří. Absolventům mnohdy chybí i žádaná práce. Až pětapadesát procent školáků se nedostatku praxe nebojí, pak na to doplácejí. Zlepšení tak nepřišlo ani na podzim, přestože se ekonomika dostala z recese.
Web Potraviny na pranýři během 14 měsíců fungování navštívilo více než 2,27 mil. návštěvníků, čímž se „pranýř“ stal výrazným komunikačním kanálem mezi spotřebiteli a Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí (SZPI). Během své existence se web dočkal řady změn a „vylepšení“, které byly iniciovány zejména žádostmi a podněty uživatelů.
Firmy si často stěžují, ženemohou najít správné uchazeče pomocí běžných metod. Okolnosti je nutí, aby do svých náborových aktivit zahrnovaly stále častěji i sociální sítě, které mají potenciál snížit náklady na nábor zaměstnanců až o statisíce korun. Problémem však je, že firmy nevědí, jakým způsobem v tomto prostředí komunikovat a dělají řadu chyb. Upozorňuje na to Lubomír Husar z pracovního portálu Cliqjobs.com, který se sociálními sítěmi aktivně pracuje.
Inciativa CEFF (Certified E-Friendly Food), která certifikuje potraviny bez nejvíce sledovaných éček, nedávno spustila svou první mobilní aplikaci zaměřenou na efektivní a snadný nákup potravin bez zbytečné chemie. Už žádné papírové seznamy, žádné zapomenuté položky ani diktování nákupu po telefonu, a k tomu jako bonus všechna éčka pod kontrolou. Vše, co v domácnosti schází, je nově možné evidovat ve svém chytrém telefonu. Aplikace si můžete stáhnout pro svůj OS Android a iPhone na webových stránkách www.ceff.info.
V poslední době řada IT firem z EU, zejména z Rakouska, zápasí s nedostatkem odborných pracovníků a proto zakládá ve Vietnamu své společnosti, které budou pro ně vyvíjet software. Dostatek vietnamských vysokoškolsky vzdělaných pracovníků se znalostí angličtiny a nízké mzdy zaručují evropským investorům nízké náklady, ale především výnosnější i rychlejší návratnost investic.
Společnost SG strojírna s.r.o. byla založena v roce 1999 jako dceřiná společnost firmy SETRA GEAR a.s.. Výrobní program společnosti je rozdělen do třech samostatných divizí, z nichž jedna se zabývá dřevařskými technologiemi, druhá průmyslovými převodovkami a náplní činnosti třetí divize je zakázková výroba. V minulosti zde s řízením výroby pomáhal specializovaný podnikový informační systém Safír. Poté, kdy v roce 2012 koupila značku i veškerá práva k němu společnost Asseco Solutions, byla SG Strojírně, vzhledem k plánovanému dalšímu vývoji, nabídnuta možnost migrace na systém HELIOS. Od ledna 2013 tedy zdejší management i pracovníci využívají systém HELIOS Orange.
Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...