Ministerstvo životního prostředí (MŽP) vyhlásí pravděpodobně už letos v říjnu výzvu na dotace na nákup automobilů s alternativním pohonem pro kraje a obce. Dotace 50 tisíc Kč by měla být vyhrazena pro vozy na stlačený zemní plyn (CNG), dalších 100 tisíc korun by mělo zamířit na plug-in hybrid, tedy hybridní auta, jejichž baterie mohou být dobity tím, že se připojí k elektrickému zdroji, a 150 tisíc Kč by měl být příspěvek na nákup čistého elektromobilu. V roce 2017 by se mohla stejná nebo podobná výzva týkat už i občanů. Podle MŽP mají kraje, města a obce stejný zájem o CNG vozy a elektromobily, 43 resp. 48 procent a nejmenší zájem jen 9 procent o vozidla hybridní.
Společnost MOL Česká republika pokračuje v zavádění tzv. Fresh Cornerů na svých čerpacích stanicích, tedy míst s rozšířenou nabídkou kávy z prvotřídních zrn a čerstvého občerstvení. S otevíráním nových Fresh Corner míst je spojená rovněž modernizace interiérů stanic. Momentálně řidiči najdou Fresh Cornery již na 31 čerpacích stanicích MOL a jejich počet se neustále zvyšuje. Do konce roku mají být v České republice již na přibližně 70 místech.
Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) zveřejnilo červencové statistiky o výrobě silničních vozidel. Od ledna do července bylo letos vyrobeno 760 678 ks motorových vozidel, což je o 1,1 % více než ve stejném období minulého roku. Téměř katastrofálně vyznívá pohled na samotný červenec. Za ten bylo vyrobeno pouze necelých 37 tisíc vozidel, v loňském červenci to bylo více než 139 tisíc vozidel. Produkce automobilů tak meziročně klesla o téměř tři čtvrtiny.
CNG stanice v ČR v posledních měsících velmi rychle v ČR přibývají. Informace o celé této síti lze dnes získat i prostřednictvím mobilních telefonů. Existují již 4 aplikace zdarma, najdete je pod názvy ŠKODA CNG, 2 aplikace se jménem CNG stanice a již déle než 4 roky také v aplikaci CNGvitall. Standardně aplikace umí zobrazit seznam nejbližších stanic nebo je ukázat na mapě, poskytují informace o otevírací době stanic atd. Ve všech aplikacích je také možné si vyznačit své oblíbené stanice. Přesto se aplikace v některých možnostech odlišují.
AUTOSHOW Praha 2016 se letos uskuteční již po devatenácté, potřetí pak ve zcela novém konceptu. Akce proběhne jako obvykle na výstavišti v Holešovicích a to jak v Průmyslovém paláci, Křižíkových pavilónech, tak na venkovní ploše.
Dnes jezdí na CNG v ČR již téměř 16 tisíc vozidel a stále přibývají. Sice 97 procent prodejů nových osobních vozidel u nás je stále na tradiční paliva, z alternativních vozidel se ale těch na palivo CNG prodává u nás dvakrát více než hybridních vozidel, téměř 20 krát více než elektromobilů a už 70 krát více než na plynné palivo LPG. Za prvních 7 měsíců roku 2016 se registrovalo u nás už 1895 jen nových osobních a dodávkových CNG vozidel, to činí přibližně 1 procento ze všech nově registrovaných. Tento počet nezahrnuje nové CNG autobusy, komunální vozy, ojetá CNG vozidla atd. Letos se navíc chystá MŽP vypsat dotace pro kraje a obce na nákup až 2000 dalších CNG vozidel, jejich počet by se tak měl letos opět výrazně navýšit.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...