Závěrečnou konferencí v Praze skončil projekt k přípravám na chystané prodlužování věku odchodu do důchodu, který Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR spolu s partnerem Českomoravskou konfederací odborových svazů uskutečnila koncem ledna. Projekt se jmenoval Společným postupem sociálních partnerů k přípravě odvětví na změny důchodového systému – etapa II.
Společnost Trachea, a.s., největší výrobce nábytkových dvířek u nás a průkopník nejmodernějších technologií v povrchové úpravě desek pro nábytkáře, přináší do Česka každý rok novinky v oblasti plošných nábytkových materiálů. Pro mnohé z odběratelů, k nimž patří řemeslnické firmy, výrobci kuchyní či kancelářského nábytku na míru, je Trachea ikonou, dodavatelem, s nímž je radost spolupracovat. Důvěra se odvíjí od precizních služeb počínaje poradenstvím až po individuální konzultace ohledně speciálního využití produktů. Na mnohé, co je s tím spojené, jsme se zeptali Martina Dusíka, vedoucího obchodního oddělení tohoto holešovského výrobce.
Málokterá potravina je natolik univerzální jako vejce. Potřebujete teplou snídani? Uvaříte si vajíčko na měkko. Nestihli jste připravit ovesnou kaši s medem? Mohou být míchaná vajíčka, vaječná omeleta nebo zeleninový salát s vařeným vejcem. K tomu kousek žitného chleba a máte po starostech. Jedním z největších dodavatelů vajec na český trh je společnost OVUS – podnik živočišné výroby, spol. s r.o., která hospodaří na dvou farmách u Slaného, v Kvíci – Těhuli a ve Smečně. Ze skladu v Kvíci Těhuli putují na váš stůl vajíčka různých velikostí, barev, vlastností.
Na svém slavnostním zasedání si členové představenstva Sdružení podnikatelů a živnostníků České republiky připomněli třicetiletou nezištnou práci svého dlouholetého předsedy Bedřicha Dandy pro rozvoj podnikání u nás.
Podnikání žen a jejich manažerský um jsou často diskutovanou otázkou. Názory na jejich úlohu v businessu se různí, celospolečenské vnímání přínosu je však jasné a vnímané pod zorným úhlem řady až překvapivých souvislostí. Možná těžko definovat energii, kterou něžná polovina lidstva do života firem a organizací vnáší, určitě je však velmi inspirativní, vypovídá o potenciálu, jenž nehledá konce. Je to podpis seberealizace, která má smysl. Jaké názory má na ženy, které se rozhodly jít svojí vlastní cestou, Anna Šperlová, majitelka společnosti EXCELLENT PLZEŇ, která proslula zejména konferencemi EXCELLENTNÍ ŽENA v Plzni? Čtěte:
Když nakupuji máslo, housky, mrkev nebo sýr, mouku, koření či maso, nejde mi jen o to naházet věci do vozíku a uhánět pryč. Ráda se projdu mezi regály, okouknu, co je nového, vnímám vůni pečiva a jeho rozmanité kulaťoučké tvary, šikovně naaranžované uzeniny, zářivé barvy ovoce. S chutí se dívám, hlava odpočívá, srdce plesá. Je to můj relax. Od nabídky zákusků zklamaně odcházím, protože mlsat nesmím, jitrničky také většinou nechám na pokoji, zato různé druhy tvarohu a zeleniny skládám vedle sebe, abych z nich pak doma experimentovala. Nakupování je zkrátka očistec duše. K pozorování je toho víc než dost. I my, zákazníci, občas komičtější než záběry z nejnavštěvovanějšího filmu, někdy chceme nemožné. A obsluha prodejny nám to plní. Třeba v Albertu. Proč? O tom jsem si povídala s Ing. Pavlem Mikoškou, ředitelem kvality společnosti Albert Česká republika, s.r.o. u příležitosti alberťáckého úspěchu v soutěži Diamantová liga kvality:
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...